Lite om JennyJ.

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Lite om JennyJ.

Inläggav JennyJ » 13 maj 2004, 15:27

Hejsan allihopa,

jag har smygläst här ganska länge men inte skapat nån användare.

Jag heter Jenny Johansson och bor i Linköping. En av mina största hobbies är Linköpings StudentSpex och det har väckt mitt intresse för historiska kläder.

Till medeltidsveckan 2003 sydde jag lite kläder och tyckte det var jätteroligt så nu letar jag efter lite nya projekt. Det blev en vit särk, en ljusblå underklänning och en mörkare blå överklänning med stora ärmhål. Dessutom blev det en halvcirkelsmantel i mörkblått ylle och en coif.

Just nu syr jag på en dräkt inspirerad av spexets maskot Lisse. Ett par rutiga puffiga byxor (lite åt trunkhose-hållet), en tight överdel med puff-överärmar (eller vad det heter). Återstår lite dock, nån slags hosor och så en krage och en hatt av nått slag.

Jag brukar konstruera mina egna mönster så ibland blir det ju lite si och så, men jag tycker det är roligt.

Hmmm, allmänna saker då:
Jag tränar aikido (1 kyu).
Jag har två (inne)katter, Keso och Kesella.
Jag är född -75.
Jag tycker om att läsa fantasy och SF.

Fråga om det är nått! Jag gillar att prata.
JennyJ

Inläggav Karin » 16 maj 2004, 18:48

Du vet väl om att det finns en medeltidsförening i Linköping (Liunga)? Det vore kul om du kom med. Nästa lite större sak vi gör är en picknick på Ekenäs riddarspel den 30 maj. Om du vill veta mer får du gärna maila mig. (Klicka på mitt namn till vänster så hitter du min adress.)

Karin, ordförande i Liunga
Karin

Återgå till Grupper och personer