Vix om sig själv

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Vix om sig själv

Inläggav Vix Hq » 27 mars 2003, 21:37

Tänkte att det var dags för en liten uppdatering...

Mitt riktiga namn är Viktoria Holmqvist, men jag kallas för det mesta Vix. Jag är i skrivande stund 31 år och bor i Göteborg.

Jag är utbildad arkeolog, men har aldrig jobbat som det, tyvärr. Jag har dock inte förlorat hoppet än... Mina specialintressen är textil och hantverk, både när det gäller arkeologin och återskapandet. Våren 2007 avslutar jag 3 års studier i Textilvetenskap med inriktning mot handvävning på Textilhögskolan i Borås. Allt som har med ull att göra ligger mig varmt om hjärtat, men framför allt vävning och brickvävning. Jag älskar komplicerade vävtekniska problem, oturligt nog mer än att väva metervara, även om det nog kommer bli en hel del dräkttyger vävda i framtiden eftersom jag idag, 24/10 2006, <i>äntligen</i> har köpt en riktig vävstol och är själaglad över mitt mångskaftade fynd!!! [:D]

Annars är jag både lajvare och entusiastisk bordsrollspelare, älskar böcker, aikido, och musik, men är faktiskt inte med i någon re-enactmentförening än. Fast jag har börjat kasta lystna blickar åt Nylöse här i Göteborg. Det börjar bli tråkigt att aldrig få användning för sina medeltidskläder, när man lägger ned så mycket tid på dem...

/Vix.
Vix Hq
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: 16 september 2002, 22:54
Ort: Sweden

Inläggav Wynja » 24 oktober 2006, 19:52

Hej. :) Jag är fd bordsrollspelare och lajvare. Tänkte bara hälsa, nerd till nerd sådär. ;) Har inte hunnit engagera mig sedna jag fick barn dock. Blir det något lajv igen så åker barnen med och då blir det nog mest by-mys.
Wynja
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 20 oktober 2006, 06:51
Ort: Sweden


Återgå till Grupper och personer



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net