Lithia om Lithia

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Lithia om Lithia

Inläggav Lithia » 15 oktober 2004, 19:40

Eftersom jag nu dykt upp här och börjat bombardera forumet med frågor känns det som en presentation vore på sin plats.

Jag heter egentligen Carolina är 25 år och bor på en stooor ö i Göteborg tillsammans med sambon Nanne och två illrar, Baalzebub II och Oskar.
Jag studerar till klännigsskräddare occh har även planer på att gå herrskrädderi också för att breda min kompetens.

Jag har ett brinnade intresse för att sy (duh) och har alltid varit intresserad av både historia och dräktskick.
Så mycket historiska kläder har jag dock inte sytt än, trillade dit på Sophias ataljé fällan vid mitt första försök och det avskräckte mig en hel del...nu har jag lärt mig min läxa och gör massiv research innan jag drar igång ett projekt.

När det gäller medeltid har jag fastnat för sent 1400-tal, varför vet jag inte riktigt men jag tror det har att göra med puffar och slitsärmar. :P

Vill gå med i Nylöse (en förening här i gbg) men känner att skolan tar upp lite för mycket av min tid så jag inte kan engagera mig ordentligt.

Nu slutar jag skriva innan detta blir en uppsats.

/L
Lithia
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 oktober 2004, 22:48
Ort: Sweden

Inläggav eskimonika » 16 oktober 2004, 14:51

*gnolar* Hisingen, Hisingen...
Eller?
eskimonika
 
Inlägg: 114
Blev medlem: 1 oktober 2004, 08:52
Ort: Sweden

Inläggav Lithia » 16 oktober 2004, 15:17

eski >> japp...finns det nån större ö ? ;P
Lithia
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 oktober 2004, 22:48
Ort: Sweden

Inläggav eskimonika » 18 oktober 2004, 16:40

Jag vet inte, jag är från slätta... och dålig på geografi. Var läser du skrädderi? Jag är lite nyfiken på de olika skolorna i stan - inte för att satsa på det som möjligt yrke, mer en "hobbykurs", men någon som går där får ju en viss inblick i hur väl en skola fungerar.
eskimonika
 
Inlägg: 114
Blev medlem: 1 oktober 2004, 08:52
Ort: Sweden

Inläggav B_Lundh » 18 oktober 2004, 16:46

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lithia</i>

eski >> japp...finns det nån större ö ? ;P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Island?! ;P

/B
B_Lundh
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 17 oktober 2004, 13:34
Ort: Sweden

Inläggav Lithia » 18 oktober 2004, 19:32

eskimonika >> skrädderiutbildningen jag går ligger i borås. Det är en KY-utbildning och kvalitén är därefter. Bra förutsättningar men något rörig.
Lithia
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 oktober 2004, 22:48
Ort: Sweden

Inläggav Lithia » 18 oktober 2004, 19:37

BLundh >> Mej vetterligt så ligger inte Island i gbg ;P
Lithia
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 13 oktober 2004, 22:48
Ort: Sweden


Återgå till Grupper och personer



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron