Skrivargrupp

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Skrivargrupp

Inläggav Valdemar Sappi » 29 juni 2009, 12:24

Det är många här som småskriver. Men finns det någon mer än mig som skriver böcker?
Som behöver någon som läser deras texter?

Min ambition är att skriva så historiskt korrekt som möjligt utan att tynga böckerna med fakta.
Men hittade t.ex. just att jag skrivit 'friktionsmassage' i kapitel 1.
Knappast ett känt begrepp på 1300-talet.
(Niels Ebbesen flyr undan stadsvakten och blöter ner sig i vinterkalla Seine).

Lite känsligt att sprida texter digitalt som sedan skall publiceras så vill ha kontakt med någon/några med seriösa författarambitioner.

Är mest fascinerad av den kaotiska perioden efter det att lilla istiden slagit till. Se förordet till min första bok:
http://web.comhem.se/rovriddarna/

Men jag är historielärare och kan mer än 1300-talet.
Min släkt bor sedan några hundra år på Reins kloster utanför Trondhjem. Harald Hårfagres gamla kungsgård.
Ägd också av jarl Skule Bårdsön. Ättling till de sista angel-saxiska kungarna.
Unionsdrottningen Margrete räknas visst som den siste på hans linie.
Så skriver du om t.ex. 1200-talet så kan jag en del om det också.
Men är mest intresserad av bönders och stormäns uppror...

Sen finns det säkert hur många som helst på det här forumet som mer än gärna hjälper till med sin kunskap också...
Valdemar Sappi
 
Inlägg: 132
Blev medlem: 27 juni 2009, 18:46
Ort: Sweden

Inläggav Valdemar Sappi » 17 juli 2009, 09:29

<b>Erbjudande:</b>

Om inte skrivarklådan räcker till en egen bok så skicka in en idé till mig. Skicka på mailen.
Kommer din idé med i boken så blir du självklart omnämnd på ett sätt som du har kontroll över.

Det som är kvar att skriva är historien om några år av motstånd då greven står mycket stark. Innan det uppror, som greven försöker slå ner genom en invasion av en mycket stor legoarmé.
Motståndskampen påminner mycket om legenden om Robin Hood under den här här tiden.