Söker en romersk legionär

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Söker en romersk legionär

Inläggav Crixus » 7 december 2010, 14:49

Hej. Mitt namn är Erik Svensson och detta är min första topic på detta forum.

Jag är 18 år och går tredje året på gymnasiet (Öppna programmet, natur, Uddevalla gymnasieskola). Just nu håller jag på med mitt projektarbete, och ska skriva en vetenskaplig uppsats om romarnas belägring av Masada 73-74 e. Kr. Vecka 4 nästa år (2011), så ska jag ha en muntlig redovisning om mitt projektarbete, och ett av kriterierna för att nå MVG är att det ska vara fantasirikt. Så jag tänkte att det vore kul att ha med en romersk legionär vid min redovisning.

Så nu till min förfrågan:

Är det någon som äger en romersk legionärsutrustning med rustning och vapen som passar in ungefär på den tidsperiod som belägringen av Masada var? Denne person skulle kanske vilja vara med på min redovisning och stå och se "cool ut" helt enkelt. Jag kan sedan gå igenom, för den klass jag ska redovisa för, vad de olika rustningsdelarna och vapnen heter.

Det jag kan erbjuda är resekostnad och bjuda på en måltid på stan här i Uddevalla. Därför vore det bra om den personen jag söker bor i t ex Göteborg.

Hoppas någon är intresserad av att visa upp sig, för jag vore väldigt tacksam.

Min mail är: erik.ameno@hotmail.com

Mvh/Erik

"Håna inte en svag valp, ty han kan bli en best när han har växt upp."

-Mongoliskt ordspråk
Crixus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 december 2010, 14:32
Ort: Sweden

Inläggav Rosenlund » 17 december 2010, 18:41

Hej Erik!
Jag har romerska auxiliary 'kit', dock från ungefär 20 år efter Masada. Har du Facebook, så kan du gå med i gruppen Swedish Roman Research Society. Det finns en bild av mig i min utrustning.
Hör av dig om du e intresserade...
MVH
//Adrian Rosenlund
Rosenlund
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 december 2010, 18:30
Ort: Sweden

Inläggav Crixus » 20 december 2010, 11:58

Hej.

Jag är klart intresserad, har dock inte facebook. Du kanske kan skicka bilden till min mail istället?

erik.ameno@hotmail.com

Mvh/Erik

"Håna inte en svag valp, ty han kan bli en best när han har växt upp."

-Mongoliskt ordspråk
Crixus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 december 2010, 14:32
Ort: Sweden


Återgå till Grupper och personer



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron