Hjälm fråga.

Detta forum är till för diskussioner kring rustningar och andra skyddsvapen, t ex sköldar.

Inläggav Stefan_Olausson » 5 augusti 2010, 11:07

Tusen tack. Nu börjar en plan ta form. Denna hjälmen från spqr http://spqr.se/medeval_helm_30.shtml med en gambe som sys i höst/vinter. Sedan en plata till våren (någora förslag på försäljare) Dock är jag lite osäker på hur kragarna ser ut på 1300talet. Beväpning tänkte jag först ett skarpt albion svärd och sedan något biligt till blankstrid om det skulle bli aktuelt i framtiden.
Återigen tack för alla bra och givande svar, inte lätt det här när man inte hållt på med reenactment innan utan mest lajvat och då är det ju inte så petigt.
Stefan_Olausson
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 17 juli 2007, 08:28
Ort: Sweden

Inläggav Johan Käll » 5 augusti 2010, 13:07

en sån hjälm tror jag simon i vår grupp vill sälja. Hör på vårt forum. För en krage (eller 'slappor') kan du få insperation från de vi har, som borde synas på våra bilder

Johan käll
Albrechts Bössor
www.albrechts.se
Johan Käll
 
Inlägg: 1644
Blev medlem: 28 februari 2003, 01:30
Ort: Sweden

Inläggav Stefan_Olausson » 5 augusti 2010, 21:44

Ska bli!
Stefan_Olausson
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 17 juli 2007, 08:28
Ort: Sweden

Inläggav Stefan_Olausson » 5 augusti 2010, 22:23

Har problem med att logga in på ert forum men reggade ett nytt namn under Stefan_o. Om du ger mig hans fb så kan jag annars kontakta honom där.
Stefan_Olausson
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 17 juli 2007, 08:28
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Rustningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron