Spelkompisar sökes

Detta forum är till för diskussioner kring forntidens och medeltidens musik, samt dans.

Spelkompisar sökes

Inläggav Pip-Lisa » 2 juli 2010, 00:12

Hej,

Jag söker spelkompisar som liksom jag är intresserade av att spela musik från renässansens och medeltidens glada dagar. Jag spelar blockflöjt samt krumhorn (vad det senare beträffar är jag nybörjare). Spelar gärna med såväl andra blåsare som folk som spelar andra instrument. Jag bor i Stockholm, så det är förstås praktiskt om du/ni också gör det.
Pip-Lisa
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 mars 2010, 00:23
Ort: Sweden

Inläggav Lilliwin » 6 juli 2010, 23:38

Hej Pip-Lisa!
Vi är ett blandat gäng som träffas mitt i stan med oregelbundna mellanrum och spelar det vi kan (inte så mycket ännu...), fikar och har trevligt. Hör av dig på mejlen om du tror att det kan vara något för dig så kan jag förmedla kontakten till vår ledare/värd!
Lilliwin
 
Inlägg: 116
Blev medlem: 6 juni 2006, 23:14
Ort: Sweden

Inläggav ugrash » 26 juli 2010, 22:09

Hej Pip-Lisa

Vi är 4st i nystartade bandet "Falska Gäss" bor i Södertälje trakten som spelar medeltidsmusik och diverse folkmusik på säckpipor, krumhorn, trummor, fioler, lutor och andra konstiga instrument som vi kommer över.

Vore skitkul om du hängde me i vår grupp, maila ugrash@hotmail.com
ugrash
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 4 januari 2009, 16:15
Ort: Sweden


Återgå till Historisk musik och dans



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron