Det ultimata eventet

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Inläggav Skalde-Tord » 10 april 2008, 11:41

Ingen aning, annars är ju det ett mycket bra alternativ.
Sen om det märks från kommun mfl att detta kanske är något bra för staden/kommunen i stort, så
kan man hoppas på hjälp och vidare ekonomisk finansiering, för att få det till ett återkommande arrangemang.
Jag skulle gärna se att det hände mera saker liknande denna ide norråt ,dvs i mina hemtrakter.
Norrland är faktiskt en bra bit av Sverige och ja, kan man åka utomlands för att återskapa sig, så borde man kunna röra sig uppåt.
Här finns ytor och marker så det räcker och blir över.


Annars får man hoppas på att vinna massa pengar på Bingolotto och köpa några hektar mark och smälla upp något permanent för de slantarna! :D




"Historien är min spegel"
Jimi Marklund
Skalde-Tord
 
Inlägg: 512
Blev medlem: 25 april 2007, 22:26
Ort: Sweden

Inläggav Lord_Nelle » 10 april 2008, 13:28

Vi jobbar på att få igån en återkommande Vendeltida dag här i Ö-vik i alla fall.
Lord_Nelle
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 17 februari 2007, 11:26
Ort: Sweden

Inläggav Johan Käll » 10 april 2008, 13:46

bra! fler tidsperioder och ett bredare spektrum över eventsen är vad som behövs.
Johan Käll
 
Inlägg: 1644
Blev medlem: 28 februari 2003, 01:30
Ort: Sweden

Inläggav Hamnede » 10 april 2008, 21:59

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skalde-Tord</i>


Jag skulle gärna se att det hände mera saker liknande denna ide norråt ,dvs i mina hemtrakter.
Norrland är faktiskt en bra bit av Sverige och ja, kan man åka utomlands för att återskapa sig, så borde man kunna röra sig uppåt.
Här finns ytor och marker så det räcker och blir över.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bara det ligger vid en någorlunda vältrafikerad tågstation och det finns boendealternativ av olika slag (tältplatser, stugor/lägenheter och hotell/vandrarhem) tillräckligt nära själva eventplatsen så kan jag inte tänka mig att Norrland vore ett dumt alternativ. Jag skulle gladeligen åka norrut och leka medeltid. Det kanske skulle göra det lättare att argumentera med brorsan som vägrar ha på sig ylle :-) Och som du säger finns det gott om yta att vara på.

men ska folk åka långt så måste det vara något de kan och vill besöka mer än bara en dag. Hur sugen jag än blir av att läsa om en vendeltidsdag så har jag en gräns på ca 2 timmar enkel resa i bil för ett dagsäventyr. Ska jag på en endagsgrej långt bort så måste det gå att kombinera med besök hos släktingar eller något annat resmål.
Hamnede
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 11 juni 2007, 05:45
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Diverse skvaller



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron