Filmtips

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Filmtips

Inläggav Ylva-li » 22 augusti 2008, 12:01

Har ni tips på några bra/roliga/urusla/inspirerande/historisk korrekta osv. "historiska!filmer, som ni kan tänka er att dela med er av?

Själv råkade jag se (jo ni vet hur det kan bli när man är för trött för att gå och lägga sig och sitter och sappar runt med fjärrkontrollen en sen natt) "Time line" förra sommaren och föll direkt.
En grupp amerikanske arkeologer hamnar mitt i ett medeltida krig. De håller urprungligen på med utgrävningar av en fransk borg. När chefsarkeologen försvinner måste de leta reda på honom och "vips" blir det en resa i tiden.
Ni vapennördar skulle antagligen få spel [:D], men pilregn med eldpilar nattetid gör sig på film.
Man kanske skulle ha blivit arkeolog om det är så´nt här man råkar kan ut för [;)]
Ylva-li
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 26 juni 2007, 11:23
Ort: Sweden

Inläggav Eric Hejdström » 22 augusti 2008, 15:27

Faktum är att Timeline innehåller mer bra vapen och rustnignar än många andra filmer inom samma genre gör. Ser man det för vad det är så tycker jag det är en ganska underhållande film. Att dom sen faktiskt sköt pilar (visserligen reenactmentblunts) på varandra under nattstriden får åtmindstone mig att höja på ögonbrynet något. Finns många filmer menväldigt mycket skit. Men letar man efter underhållning utan allt för mycket autencitet i rekvisitan så har man ju ett ganska bra urval. Men jag tro att detta har diskuterats redan vid ett tidigare tillfälle...
Eric Hejdström
 
Inlägg: 1245
Blev medlem: 10 november 2003, 19:26
Ort:

Inläggav christofer » 22 augusti 2008, 16:25

christofer
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 19 mars 2008, 12:20
Ort: Sweden

Inläggav Vix Hq » 22 augusti 2008, 17:27

Eftersom det redan finns en sådan här tråd så låser jag den här och hänvisar till tråden som Christofer länkar till istället!

/Vix, moderator.
Vix Hq
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: 16 september 2002, 22:54
Ort: Sweden


Återgå till Diverse skvaller



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron