pilbågar, pilar, lajvbågar säljes

Här kan du annonsera om du vill sälja något.

pilbågar, pilar, lajvbågar säljes

Inläggav bowyer tom » 5 juni 2005, 18:30

JAg tillverkar och säljer lajvbågar med max dragvikt 24# vid 27". Bågarna bygger på ryttarbågar från Ungern och originalen är bl a kända från gravfynd från 1000 talet e kr. Mina bågar är byggda på en askkärna med ett glasfiberskikt i ryggen. Bågarna är klädda med älgskinn och de stela öronen är gjorda av björk eller körsbär. Bågarna kostar 1.200 kronor och jag behöver 2-3 veckors leveranstid. Kontakta mig via mejl

tmartensson@yahoo.se


Jag gör även de flesta andra sorters bågar som tillexempel klassiska långbågar av medeltidsmodell, långa flatbågar av neolitisk typ och asiatiska kompositbågar. Bågarna kostar från 4000 kronor och uppåt, beroende på modell och typ.
Mina pilar är handhyvlade i förträdelsevis sitkagran i dim 11/32", men jag kan göra pilar i det trä man önskar sig. Jag säljer antingen bara skaften för 70 kronor styck eller fjädrade pilar med mässingsspets för 110 kroor styck. Självklart gör jag lajvpilar också.
bowyer tom
 
Inlägg: 411
Blev medlem: 5 juni 2005, 18:18
Ort: Sweden

Återgå till Säljes



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron