Shaft Shooter, pilskaftsfräs 23/64-11/32"

Här kan du annonsera om du vill sälja något.

Shaft Shooter, pilskaftsfräs 23/64-11/32"

Inläggav bowyer tom » 27 juni 2012, 09:17

Jag tänkte sälja min Shaftshooter. Med denna maskin kan man tillverka pilskaft av alla möjliga sorters trä. Den fanns tidigare till försäljning i USA men tillverkningen är nerlagd sen många år. Fräshuvudet är ställbart från 23/64" till 11/32". Jag vet inte hur många tusen skaft jag gjort i den under åren jag haft den! Den fungerar som en klocka och själva verktyget, jiggen, slits aldrig ut. Man kan behöva byta fräsen nångång, men det har jag inte heller behövt göra. Det tar mellan tjugo och trettio sekunder att fräsa ett perfekt skaft. Med maskinen följer originalmotorn, som är en 110v Ryobi. Funkar utmärkt om man höper en spänningsomvandlare på Teknikmagasinet för en femtiolapp. Jag har använd en Bosch avrundningsfräs till min maskin, något som fungerat perfekt. Det är fullt möjligt att fråsa skaft med en tolerans på 1/100", vilket torde räcka för de flesta!

Nypris i USA var 700 dollar.

Jag släpper min för 4.000 sek och anledningen är att jag har två!

Det finns inget som helst utrymme för prut! Det händer nästan aldrig att en sån här maskin säljs på andrahandsmarknaden. Säljs den inte här, så lägger jag ut den i USA till försäljning...

Mejla vid seriöst intresse!

thma0220 snabela gmail punkt com
bowyer tom
 
Inlägg: 411
Blev medlem: 5 juni 2005, 18:18
Ort: Sweden

Återgå till Säljes



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron