Vikingatida smide

Här kan du annonsera om du vill sälja något.

Vikingatida smide

Inläggav miklagard » 23 september 2012, 13:02

Jag skall lägga ner min konstsmidesverkstad då jag snart går i pension. Jag har sedan början av 90-talet tillverkat ett helt program men högklassiga rekonstruktioner av vikingatida vapen, verktyg, husgeråd och smycken. Bl.a. har de funnits på utställningar i samarbete med Historiska Museet. Det är alltså mycket högklassiga smiden. Varulagret säljs nu ut med upp till 40 % rabatt om du/ni köper mycket. De finns att se på min verkstad på Sturehov Slott i Botkyrka i södra Stockholm. Visst kan jag ordna några bilder men det är mycket grejor så enklast är om ni som är intresserade kommer och tittar själva och bedömer kvaliteten.

Det finns hjälmar, spjut, svärd, Osebergslampor,fyrfat,stekpannor, brödspadar,Osebergskittlar på kätting och trefot,lös Osebergskätting för kittel, verktyg (yxor, hyvlar, huggjärn), smycken m.m.

Detta är smiden av högsta klass och är inte billigast på marnaden. Men med rabatterna blir ju priserna överkomliga för många. Varför inte gå ihop en grupp och köpa mycket för att komma i åtnjutande av maxrabatt ?

Ring mig på tel. 070-760 18 30 om ni vill titta.

miklagard
miklagard
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 13 februari 2006, 14:03
Ort: Sweden

Inläggav Skallagrim » 23 september 2012, 15:07

Som bleking har jag tyvärr inte vägarna förbi men jag skulle kunna vara intresserad av mycket av det du nämner. Är vapnen skarpslipade eller med bluntad egg? Gärna priser och bilder om du har tid/möjlighet.

/Per
Skallagrim
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 9 mars 2011, 13:49
Ort: Sweden

Inläggav miklagard » 24 september 2012, 11:53

Jag har mycket att göra men skall försöka få tid till att ta några foton. Dock är det redan flera intressenter som hört av sig så grejorna blir nog inte gamla.

Jag säljer mitt eget vikingatida stuntsvärt i hög kvalitet som aldrig blivit använt. Smitt i fjäderstål med ornamenterade hjalt. Bluntad klinga. Spjut och yxor är skarpslipade. Dock något nedtagna i skärpa då folk har skurit sig. Alltså bör de brynas.

Varulagret skall bort och jag ger därför följande rabatter på gällande priser:

10 % vid köp över 5.000:-
15 % vid köp över 10.000:-
20 % vid köp över 20.000:-
30 % vid köp över 30.000:-
40 % vid köp över 40.000:-

Kontant betalning. Som ni ser är det mycket fördelaktigt att gå ihop några stycken om en enda affär.

Vill ni ha reserverad tid för en affär går det bra. Ring mig då för att bestämma tid.

Tel. 070-760 18 30
miklagard
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 13 februari 2006, 14:03
Ort: Sweden

Inläggav Edvin » 24 september 2012, 15:59

Jag är intresserad av all köksutrustning men behöver en bild innan jag åker mot Stockholm...

---------------------------------------
<b>Audhumbla Hantverk</b>
http://www.facebook.com/Audhumbla.se
---------------------------------------
Edvin
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:36
Ort: Sweden


Återgå till Säljes



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net