Besserwissertätt?

Här diskuteras förutsättningar kring vår hobby.

Inläggav Vix Hq » 22 augusti 2004, 20:32

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Sen undrar jag varför alla säger att man bara ska ha kul. Som om det fanns något motsatts förhållande mellan att ha kul och göra grejer bra.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Man kan göra grejer bra, även om de inte är "historiskt korrekta". Det är rätt svårt att dra gränsen för när något är "bra", tycker jag - allt beror på vilket syfte man har och vad man vill åstadkomma. Alla är inte intresserade av att nå en viss nivå av "HK" när det gäller t ex det materiella, utan vill fokusera på andra saker. Alla tycker inte det är kul med att göra halv-akademiska efterforskningar, jaga korrekta mönster och tyger. Jag tror att det bästa sättet att skrämma bort folk från den här hobbyn är att säga att "så här ska det vara för att vara bra och tycker du att det är ointressant eller tråkigt - synd för dig" (obs! jag försöker inte lägga ord i munnen på dig, Sara - jag menar inte att <i>du </i>menar det som jag precis skrev [;)][:)]!)

Folk har olika intresseområden, olika syften med vad de gör och jag tycker fortfarande att rådet att ha kul (alltefter sin egen smak) är bra - annars kan andra personers individuella krav och standard kännas som tvång - att man bör göra si eller så, fast man egentligen inte vill. Men jag ser heller ingen motsats i att göra saker bra och ha kul - frågan är bara exakt <i>vad </i>som är "bra"! Och vad folk själva definierar som "kul"! [:)]

/Vix, som föredrar att ha kul hela tiden, vad hon än gör!
Vix Hq
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: 16 september 2002, 22:54
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Om historiskt återskapande



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net