Tatueringar och återskapande

Här diskuteras förutsättningar kring vår hobby.

Tatueringar och återskapande

Inläggav Skalde-Tord » 15 augusti 2013, 12:50

Hej

Ja den frågan blir för mig själv väldigt självklar då min vänstra och högra arm pryds av tatueringar.
De är inte stora, alltså inga fullsleeves eller så, men jag undrar ändå hur de olika föreningarna och enskilda återskapare ute i landet ser på detta?
"Historien är min spegel"
Jimi Marklund
Skalde-Tord
 
Inlägg: 512
Blev medlem: 25 april 2007, 22:26
Ort: Sweden

Re: Tatueringar och återskapande

Inläggav Lillith » 18 augusti 2013, 20:00

Oftast har man ju kläder på armarna, så då är det inget större problem.
Dom flesta föreningar tillåter ju moderna underkläder underst, så länge ingen ser det, till exempel. Och tatueringar hamnar ju lite i samma fack, där. Så länge man sköter det så det inte stör någon annans upplevelse så är det för det mesta lugnt.

Annars finns alltid alternativet att sminka över det.
Grimas Camoflagesmink är sjukt bra till sånt, det är gjort speciellt för att täcka taturingar, ärr och pigmentfläckar och sånt. Man kan svettas igenom det, torka av svetten och sminket sitter kvar.
Lillith
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 april 2006, 10:08
Ort: Sweden

Re: Tatueringar och återskapande

Inläggav Martina » 18 augusti 2013, 21:37

Jag håller med ovanstående talare.
Nu för tiden är ju i princip alla tatuerade men det är inget som syns förutsatt att man har kläder på sig, vilket kan vara praktiskt och trevligt i vilket fall.
Vid bad, avrustning och dylikt där tatueringar kan kika fram tillfälligt brukar de flesta föreningar vara väldigt toleranta.
Det viktigaste tror jag är att du själv är medveten om att dina tatueringar inte är tidsenliga och försöker dölja dem så gott det går. Då har man rätt inställning till sina medåterskapare (och ev. publik) och deras upplevelse.
Martina
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 16 december 2002, 17:57

Re: Tatueringar och återskapande

Inläggav Skalde-Tord » 19 augusti 2013, 08:19

Ok, misstänkte väl att så var fallet men jag tänkte att jag vill ändå höra mig för.

Jo, mången är ju tatuerad idag, nästan mer vanligt med att man har en än inte.
Misstänker väl att nästa generation kan komma med en revolution där man vägrar någon kroppsutsmyckning överhuvudtaget.
Det är intressant med modenycker och yttringar.

Självklart gör man ju allt för att de inte ska synas, det förstör ju lika mycket för en själv som för andra kan jag tycka.
Men i vissa fall, som Martina säger, så kan den ju kika fram men det är skönt att veta att man inte får armen avhuggen eller flådd vid minsta exponering ;)
"Historien är min spegel"
Jimi Marklund
Skalde-Tord
 
Inlägg: 512
Blev medlem: 25 april 2007, 22:26
Ort: Sweden

Re: Tatueringar och återskapande

Inläggav Olle P » 5 augusti 2015, 14:57

Tatueringar är ju inte nödvändigtvis "fel".
Många vikingar hade av allt att döma mycket tatueringar, så problemet för mig är att jag saknar tatueringar...
Olle P
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 juli 2015, 08:56
Ort: Sundsvall


Återgå till Om historiskt återskapande



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron