1300-talskläder - tjänsten tillsatt

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

1300-talskläder - tjänsten tillsatt

Inläggav Vargman » 18 april 2011, 16:24

Hej

Jag tänkte vara med på The battle of Wisby och porträttera en bågskytt, ena en gotländsk bonde eller också som en dansk legoknekt(?). Jag har dessvärre varken tid eller talang för att hinna sy upp kläder innan augusti. Därför behöver jag hjälp.

-------------------------------------------------------

Jag leter efter någon som har både tid och talang att sy upp dem åt mig, <b>alternativt</b> någon som har gamla plagg de vill sälja. I det senare fallet gör det inget om de är slitna eller skamfilade, tvärsom!

Jag är 190cm och väger väl strax under 90kr och brukar kunna få plats i storlek L eller 52/152. Jeanstorleken är 33 eller 34 beroende på jeanstillverkaren.

Har du några gamla plagg som passar in på mitten av 1300-talet och är (eller har varit) i min storlek maila bild och pris till

sundstrom (punkt) ulf (at) gmail (punkt) com

Allt kan vara av intresse! Även bälten, väskor och dylikt som kan passa in.

-------------------------------------------------------

Har du lust att sätta dig i kammaren och sy åt mig så är jag i första hand intresserad av följande:

- Kjortel av Bockstenstyp eller liknande
- Hosor med fot (och sula om du kan och vill)
- Brokor (gärna två par)
- Skjorta/särk (gärna två stycken)

Jag kan också tänka mig en struthätta, mantel och en mössa av något slag om pengarna (mina) och tiden (din) räcker till.

Helst vill jag ha handsytt men maskinsytt med synliga sömmar handsydda kan också funka.

Om vi inte kan träffas för måttagning tar jag alla mått och mailar dem till dig. Jag kan tänka mig att beställa tyg och se till att det levereras till dig eller någon annan lösning.

Maila mig vad du skulle vilja ha för arbetet (specifiera gärna pris för de olika produkterna och om det är handsytt eller maskinsytt du menar). Du får också jättegärna maila bilder på något som du har gjort.

Kommer vi överens om ett pris och en tidsram betal jag dig en del eller hela summan ASAP.

Maila mig på:

sundstrom (punkt) ulf (at) gmail (punkt) com

-------------------------------------------------------

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig och kommer du/ni till Visby i augusti bjuder jag på en skummande öl i mina nya fina (eller gamla och luggslitna) kläder [:D]


/Uffe

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake"

W. C. Fields
Vargman
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 3 augusti 2005, 10:13
Ort: Sweden

Inläggav Djingis Khan » 18 april 2011, 18:18

Du har mejl
Djingis Khan
 
Inlägg: 950
Blev medlem: 15 juni 2003, 22:26
Ort:

Inläggav Vargman » 20 april 2011, 12:09

Tjänsten är tillsatt! Tack alla ni som erbjöd er

/Uffe

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake"

W. C. Fields
Vargman
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 3 augusti 2005, 10:13
Ort: Sweden


Återgå till Köpes



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron