Tyg i London

Här diskuterar vi olika hantverkare och försäljare.

Tyg i London

Inläggav eskimonika » 6 oktober 2004, 06:52

Jag ska förmodligen åka till London senare i höst. Eftersom jag inte är speciellt välbärgad är jag alltid på jakt efter billiga tyger - finns sådana där? Kompisen som följt med sin flickvän var inte till så mycket hjälp "eh, det låg långt ut någonstans". Så, någon som vet? Jag är inte så noga med historiska vävnadstekniker och dylikt, men det får gärna vara naturfibrer[:)]

Just det ja, skinn också. Jag behöver ju skor om jag ska komma iväg på medeltidsveckan.
eskimonika
 
Inlägg: 114
Blev medlem: 1 oktober 2004, 08:52
Ort: Sweden

Inläggav eskimonika » 28 november 2004, 21:19

Jag svarar glatt pa min egen fraga, nagon av er ska sakert till London i framtiden. Jag ar i London nu, och har hittat de billiga tygaffarer min polare varit pa. De ligger i Tooting, en trevlig stadsdel soder om Thames. Man tar tunnelbanan till Tooting Broadway eller Tooting Bec. Bada hallplatserna ligger pa Tooting High Street, dar de flesta tygaffarer ligger. De riktigt billiga tygerna hittade jag pa nagra olika markets (inte som utomhusmarknader utan mer som saluhallar). Jag har kopt fint linne for ungefar 40kr metern, tjockt valkat ylle for lika mycket, och tunt siden (habotai tror jag att den sorten kallas) for femton kronor metern. De flesta tygaffarer har mycket siden, och sa finns det manga sariaffarer. Dessutom finns det trevliga mataffarer och underbara indiska restauranger. Bada ar billiga. Idag var jag pa Brick Lane (typ i Whitechapel) dar det ocksa finns manga tygaffarer, men det verkade inte vara lika billigt (de flesta var forstas stangda, eftersom det var sondag).
eskimonika
 
Inlägg: 114
Blev medlem: 1 oktober 2004, 08:52
Ort: Sweden


Återgå till Hantverkare och Försäljare



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net