<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Vendel</i>
Svärden kommer ifrån en tillverkare som kallar sig Red Gur. Ursprungstillverkarens priser är ochså rätt så mycket billigare än SPQR:S (det skiljer mer än en tusenlapp i vissa fall), plus att man slipper SPQR-loggan på sitt vikingasvärd. Länk till Gur finns här:
http://www.sword-gur.com/
En recention av några av Gurs grejer finner ni här:
http://livinghistory.ie/modules.php?nam ... opic&t=716
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Detta är ju ett svar på ett i princip medeltida inlägg [;)] (mätt med vår epoks absurda tidsuppfattning, och ja, jag är förstås som vi alla en del av den, vilket nedanstående inlägg möjligen skulle kunna vara ett bevis på)
Hursomhelst. Anledningen att jag skriver detta är att jag beställt två svärd av denne herre (sword-gur), och nu har en fråga till det ärade forumet. Jag handlar det mesta från SPQR, som jag tycker är en alldeles förträfflig försäljare! Såg dock ett svärd på Gur's sida som jag föll pladask för (så även min polare som också hakade på) I månadsskiftet mars-april -08 gjorde jag beställningen och förde över pengar. Enligt Gur så skulle han leverera dem runt 20 juli (i god tid före MTV)
Som synes är det nu 31 augusti -08, och jag har inga svärd... Det har dessutom varit besvärligt att få svar via e-mail. I början av augusti fick jag till slut en skriftlig ursäkt. Pga förseningen var jag tvungen att meddela en annan leveransadress (två mail under augusti månad), vilket jag inte fått bekräftat av Gur ännu. Ärendet får väl betraktas som under behandling, så jag väntar med spänning på utvecklingen. Ser det som ett utforskande av en alternativ affärskultur. [xx(]
Jag är relativt ny i reenactmentvärlden, och har mest min referens i den civila världen. Skulle detta hänt i det civila, så hade jag nog börjat höja tonläget mot leverantören vid det här laget. Särskilt med tanke på att varorna är betalda. Icke så i detta fall. Än så länge iaf. Era kommentarer? Erfarenheter?
Får jag respons på detta så kommer jag förstås att hålla forumet uppdaterat på händelseutvecklingen. Förtroendet för näthandeln och dess aktörer uppfattar jag som central i detta fall eftersom galleriorna i våra städers utkanter inte vimlar av reenactmentbutiker.
/Daniel
"faithful heart may have forward tongue"