Snygga bältesdetaljer under Medeltidsveckan

Här diskuterar vi olika hantverkare och försäljare.

Snygga bältesdetaljer under Medeltidsveckan

Inläggav Martin A » 31 augusti 2008, 23:46

Hejsan!

Under Medeltidsveckan i Visby fanns det en kille som stod nere på marknaden och sålde väldigt snygga brons och mässingsprylar, mestadels bältesdetaljer. Han hade prylar från både medeltid och vikingatid.

Då han snabbt fick slut på ströningar bad jag honom skicka ett mail med sitt sortiment så att jag skulle kunna beställa senare. Han fick min adress, och allt verkade vara i sin ordning.

Nu har jag dock inte fått något mail så här några veckor senare och börjar undra om han kanske tappat bort min adress. Han sade att han inte hade någon hemsida, men är det någon som har en aning om vem jag menar, och isåfall har någon form av kontaktuppgifter till honom så att jag kan kontakta honom?
Martin A
 
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 april 2006, 19:43
Ort: Sweden

Inläggav Olof den gladlynte » 1 september 2008, 10:57

Skulle tippa att det är "Ormslingan" du söker. Denna kille: http://www.medeltidianundsjo.com/apps/p ... 950&prev=1
Jag har inga uppgifter på honom, men någon i föreningen Gnejron bör ha om inte annat, eftersom han fanns med på Gnejrons vikingamarknad i somras.

Olof
Olof den gladlynte
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 6 mars 2007, 14:06
Ort: Sweden

Inläggav Vendel » 1 september 2008, 14:47

Burr har en nätkatalog. Tor att Erik (Hejdström här på forumet)har en sådan.
Vendel
 
Inlägg: 811
Blev medlem: 22 september 2005, 00:35
Ort:

Inläggav Eric Hejdström » 1 september 2008, 14:57

Just han. Burr har ingen nätbutik men väl en lagom ouppdaterad katalog. Det har tillkommit en del sedan jag satte ihop den han har nu men maila mig om ni vill ha den.
Eric Hejdström
 
Inlägg: 1245
Blev medlem: 10 november 2003, 19:26
Ort:

Inläggav Martin A » 2 september 2008, 02:12

Jajamän, det är han :)

Fattade jag det rätt om jag skulle maila Eric Hejdström för att få tag på denna "Ormslingans" katalog? Jag mailar då...

Edit: Forumets mailfunktion förefaller vara i icke-fungerande tillstånd, och jag kan ju inte se din mailadress. Kan du möjligen maila katalogen till martin.arleskar[a]gmail.com ?
Martin A
 
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 april 2006, 19:43
Ort: Sweden


Återgå till Hantverkare och Försäljare



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron