Audhumbla på medeltidsveckan 2012!

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Audhumbla på medeltidsveckan 2012!

Inläggav Edvin » 26 juni 2012, 09:47

Bild

Audhumbla inbokad på kapitelhusgården under medeltidsveckan (5, 8, 12:e)! Med största sannolikhet kommer jag att stå utanför gården på polhemsplatsen med tält.

Kom förbi, snacka lite skit, drick lite rabarbersaft och titta på knivar!

Om du inte kan komma till Visby så kommer jag att lägga upp vilka knivar och väskor som finns till salu här också.

Väl mött!

---------------------------------------
<b>Audhumbla Hantverk</b>
http://www.facebook.com/Audhumbla.se
---------------------------------------
Edvin
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:36
Ort: Sweden

Inläggav Rosen » 28 juni 2012, 22:48

Hej

Oj vad kul [:)]
Jag och sambon lär definitivt dyka upp och stå och sukta över alla dina fina saker.
Ses i visby [:D]

// Ros-Marie
Rosen
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 oktober 2011, 07:17
Ort: Sweden

Inläggav Edvin » 4 augusti 2012, 13:39

Imorgon börjar medeltidsveckan för 2012 och Audhumbla är med utanför Kapitelhusgården! Jag hoppas att vi syns där!

Nedan är några av knivarna som jag har till salu på bordet samt lite annat smått och gott. Är någon intresserad av en ny kniv men inte är i Visby går det precis lika bra att skicka ett mail så lägger jag kniven på postlådan.

Bild

Ivy (Hedera helix) handle with lots of grain. Triangular blade from Aage Fredrikssen. Green veg tanned leather sheath with brass fittings and simple line ornamentation.

2400:- / 290 €
<b><font color="red">SÅLD</font id="red"></b>

Bild

Hackberry (Prunus serotina) handle with lots of natural occurring knots, triangular blade from Aage Fredrikssen. Suede covered veg tanned leather sheath with brass fittings and simple line ornamentation.

2400:- / 290 €
<b><font color="red">SÅLD</font id="red">
</b>
Bild

Seax with two suspension points on scabbard. Linden wood handle, blade by Thomas cederroth. Brass fittings on knife and around sheath.

2700:- / 325 €
<b><font color="red">SÅLD</font id="red"></b>

Bild

Small women fibula knife. Masur Birch handle, lauri carbon blade. Brass fittings and chain suspension for attachment to fibula.

1800:- / 210 €
<b><font color="red">SÅLD</font id="red"></b>

Bild

Blade by Aage Frederiksen, bog oak handle and black leather sheath with polished brass fittings. Wire wrap around the upper part of the handle.

2400:- / 290 €

Bild

Large Leuku with viking style scabbard. 4 mm thick full grain leather. Hourglass shaped flame birch handle, two suspension points.

3500:- / 420 €

---------------------------------------
<b>Audhumbla Hantverk</b>
http://www.facebook.com/Audhumbla.se
---------------------------------------
Edvin
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:36
Ort: Sweden

Inläggav Christhoffer » 13 augusti 2012, 07:50

Tack för givande och trevliga samtal under veckan.
Christhoffer
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2012, 15:59
Ort: Sweden


Återgå till Evenemang



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net