Överenergiska moderatorer?

Det här forumet är till för meddelanden från administratören, eller frågor från medlemmarna. LÄS REGLERNA INNAN DU POSTAR.

Inläggav Vix Hq » 19 juli 2011, 14:48

Om jag minns rätt var den ursprungliga tanken att de låsta dublettrådarna skulle tas bort när postaren hunnit få chansen att se hänvisningen till den gamla tråden. Men själv glömmer jag nästan alltid bort det nu för tiden, mest för att jag helt enkelt inte modererar så mycket som förut. Och för att folk blir så sura när man deletar deras trådar.

Jag tycker själv att de längsta trådarna <i>är</i> träliga att ta sig igenom, mest för att de innehåller en massa trevligt dösnack insprängt bland informationen - dösnack som <i>förstås hör hemma i alla vettiga diskussionen</i> men som efter 6 år kanske inte är lika intressant när man mest är ute efter info... Bitar av forumet borde kanske "arkiveras", kanske t.o.m. redigeras, för att funka mer som referensbank (om någon har tid, lust och är beredd att ta sk*ten som det skulle innebära [;)]).

Det finns i vilket fall för mycket matnyttigt på det här forumet för att låta det försvinna i de 10000-nya-trådarnas träsk. Och för det mesta när jag låser en tråd har jag tagit mig tiden att först
1) leta rätt på dubletttråden/trådarna
2) kolla igenom dem (alla sidorna!) för att se om ämnet verkligen tagits upp tidigare
3) länka till relevanta trådar

Om man sedan inte ids läsa igenom längre trådar för att hitta det man faktiskt frågat efter, då kan man tänka på att det fortfarande är bra mycket snabbare att bläddra igenom ett 10-tal sidor på HV än att kolla referenser i en handfull böcker som är out-of-print och behöver fjärrlånas, att boka tid på ett museum för att kolla originalfynd och skaffa fram den där artikeln som bara finns på UB i Heidelberg... För det är faktiskt nivån på efterforskningarna som presenteras i en del av trådarna här på HV! Den sammanlagda kunskapen vi petat in i forumet under åren är inget som ska fnysas åt och det arbete som alla, <i>nya som gamla medlemmar</i>, lägger ned på frågor, svar och diskussioner är värt mer än att bli avfärdat med "jag orkar inte läsa det".

Vi kanske ska trycka upp flyers och pins med devisen "Uppdatera HVs forum till en modern plattform NU!" och dela ut dem på SHM [:D]...

/Vix, moderator som kliver ned från talarstolen för den här gången.
Vix Hq
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: 16 september 2002, 22:54
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Information, forumsregler och FAQ



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron