[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Historiska världars forum • Visa tråd - Överenergiska moderatorer?

Överenergiska moderatorer?

Det här forumet är till för meddelanden från administratören, eller frågor från medlemmarna. LÄS REGLERNA INNAN DU POSTAR.

Överenergiska moderatorer?

Inläggav kmike » 6 september 2005, 11:04

kmike
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 augusti 2005, 17:49
Ort:

Inläggav my_mmy » 6 september 2005, 11:37

nej, jag tycker det ar en mycket bra policy att informationen halls ihop i sa fa tradar som mojligt. Om jag vill hitta information om medeltida sangar kan jag hitta en enda trad (eller fyra...) istallet for att behova trolla igenom tjugo med samma fraga/samma svar om och om igen. Faktiskt skulle jag vilja passa pa att ge en eloge till vara energiska moderatorer som gor detta forumet annorlunda an alla andra, haller koll pa relevansen, och gor informationen lattillganglig och lattfunnen - vi tackar er inte ofta nog!

/maggie
my_mmy
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 25 mars 2003, 07:41
Ort: New Zealand

Inläggav Todd » 6 september 2005, 12:25

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmike</i>

Är det bara jag som tycker att reglerna på det här forumet är konstiga?

Jag besöker ofta olika diskussionsforum eftersom jag tycker att det är ett superbt sätt att söka information, men jag har aldrig stött på ett forum som sköts på samma sätt som HV.

Varför kan man t.ex. inte tillåta att någon startar en tråd som berör ett ämne som redan tagits upp i en annan tråd? Visst, det kommer att bli fler trådar men dom blir kortare och man slipper alla flyttade inlägg överallt.

Och varför vara så pigg på att stänga trådar bara för att dom inte strikt behandlar "rätt" ämne (http://www.historiska.se/histvarld/foru ... IC_ID=1906)?
Även dessa trådar kan ju leda fram till intressanta diskussioner.

Om man vill ha ett mer levande forum tror jag att man måste släppa lite på kontrollen annars kommer många användare att söka sig någon annanstans.

Vad tycker ni andra?

(inget illa menat mot moderatorerna som säkert försöker göra sitt bästa, men det skulle vara intressant med en diskussion)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">


kmike,

Det är en vane fråga. Du vänjer dig att använda sök funktionen till sist. Själv tycker jag att moderatorernas arbete med renhållningen och upprätthållandet av HV policyn är utmärkt. De websiter som kan jämnföras med HV är långt ifrån så lätt sökta som HV, där upprepas de populäraste frågeställningarna in till förbannelse, det om något medför irritation hos de mer ärrande medlemmarna.

Jag kan däremot ställa mig frågande till varför plats på HV upplåtes för förmedlandet av varor och tjänster?

Ha det gott
Todd
Todd
 
Inlägg: 726
Blev medlem: 18 september 2002, 10:44
Ort: Sweden

Inläggav kmike » 6 september 2005, 14:08

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Todd</i>
De websiter som kan jämnföras med HV är långt ifrån så lätt sökta som HV, där upprepas de populäraste frågeställningarna in till förbannelse, det om något medför irritation hos de mer ärrande medlemmarna.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är detta jag inte håller med om. Jag har flera favoritforum som jag besöker ofta, om inte varje dag så åtminstone flera gånger i veckan. Jag tycker att man lär sig att "sålla" bland inläggen ganska snabbt och kan då helt enkelt låta bli att läsa dom som inte intresserar mig.
Just själva sökfunktionen är något som jag tycker fungerar bättre i andra forum. En sökning här medför ofta att jag får bläddra igenom en flera sidor lång tråd i jakt på det ord som sökmotorn nappade på.
Om man låter bli att flytta inläggen blir det inte bara mer lättläst i trådarna utan man behåller även möjligheten att kunna söka inlägg baserat på författare osv.

Kanske är det som du säger att man vänjer sig, men jag kan inte låta bli att tycka att det funkar bra på andra håll.

Låt folk upprepa dumma frågor, det är bättre än att dom inte skriver alls tycker jag.

Vänligast
Micke, som trots att han klagar gillar att det finns en webplats som HV med massor av kunniga människor på ett ställe.
kmike
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 augusti 2005, 17:49
Ort:

Inläggav Vesuvius » 6 september 2005, 17:10

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmike</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Todd</i>
De websiter som kan jämnföras med HV är långt ifrån så lätt sökta som HV, där upprepas de populäraste frågeställningarna in till förbannelse, det om något medför irritation hos de mer ärrande medlemmarna.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är detta jag inte håller med om. Jag har flera favoritforum som jag besöker ofta, om inte varje dag så åtminstone flera gånger i veckan. Jag tycker att man lär sig att "sålla" bland inläggen ganska snabbt och kan då helt enkelt låta bli att läsa dom som inte intresserar mig.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är väl det som är mitt främsta argument för att forumet skall förbli skött som det är. Man slipper sålla så mycket. Ibland händer det att trådar flyter ut och det kan vara intressanta diskussioner som bildas. Men jag tycker att moderatorerna är ganska bra på att sålla ut dessa och lägga i rätt fack. De gör ett bra jobb enligt mig.

Rickard
Vesuvius
 
Inlägg: 797
Blev medlem: 2 april 2004, 19:46
Ort: Sweden

Inläggav Victor Janson » 6 september 2005, 17:19

Personligen tror jag att anledningen till att HV innehåller såpass mycket bra diskussioner och information, är just för det sköts ordentligt av våra ypperliga moderatorer.

Ingenting skrämmer bort kunniga personer som vill ha intressanta diskussioner så snabbt som forum där det råder kaos, och en stor del av inläggen bara är skräp.

Däremot tycker jag att det är bra med en köp- och sälj avdelning.
Det är något som saknats, ett ställe där bättre varor kan bjudas ut till folk som håller på med historieåterskapande i Sverige. Visserligen kanske det inte är HV´s ansvar att tillgodose denna funktion, men tills vi har en ordentlig "living history" portal i Sverige fyller det sin funktion.

Bara det inte blir alvöron och gummisvärd så är jag nöjd.

/Victor
Victor Janson
 
Inlägg: 103
Blev medlem: 18 september 2002, 09:25
Ort: Sweden

Inläggav Karin » 6 september 2005, 18:39

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmike</i>


Låt folk upprepa dumma frågor, det är bättre än att dom inte skriver alls tycker jag.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Om någon ställer en fråga som jag vet svaret på tycker jag att det känns väldigt oartigt att inte svara. Men det kan vara väldigt tröttsamt att svara på samma fråga flera gånger i månaden. Ofta kan jag också gissa precis vad frågeställaren kommer ha för motargument mot det jag skriver eftersom alla andra som har ställt samma fråga har haft samma motargument. Det är inte alltid jag har tid eller tålamod att på ett trevligt och pedagogiskt sätt förklara varför jag tycker som jag gör. Då är det mycket bättre att den som undrar en sak läser den tidigare diskussionen och bara skriver om han/hon har något nytt att tillföra, och då helst i samma tråd så att alla kan följa hela debatten.

Vad finns det för självändamål i att folk skriver på forumet? Jag vet många som är inne på HV:s forum och läser varje dag utan att någonsin ha skrivit ett inlägg. Det viktiga är att man har trevligt och lär sig nya saker.

Karin
Karin
 
Inlägg: 1273
Blev medlem: 5 januari 2003, 13:41
Ort: Sweden

Inläggav Angus Maciomhair » 7 september 2005, 14:32

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmike</i>

Varför kan man t.ex. inte tillåta att någon startar en tråd som berör ett ämne som redan tagits upp i en annan tråd? Visst, det kommer att bli fler trådar men dom blir kortare och man slipper alla flyttade inlägg överallt.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Svaret på den frågan finns i en tidigare tråd i detta forum.
Med forum är det livsfarligt att tänka kortsiktigt. Om det är rörigt nu på knappa 25k inlägg, hur blir det då om 5-10 år?<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Och varför vara så pigg på att stänga trådar bara för att dom inte strikt behandlar "rätt" ämne. Även dessa trådar kan ju leda fram till intressanta diskussioner.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det finns en avgränsning för forumets inriktning och det finns <b>ingen</b> anledning att inte hålla den. Annars kan vi lika gärna släppa in diskussioner om korpfotboll. "Kan leda fram till ..." är mer sannolikt "Kommer troligtvis aldrig leda fram till ..." vilket bågtrådarna visar. Låsningarna fick önskad effekt, nu diskuteras bågar utifrån ett mer historiskt belagt perspektiv.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> En sökning här medför ofta att jag får bläddra igenom en flera sidor lång tråd i jakt på det ord som sökmotorn nappade på. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Vid en sökning får du en highlight på sökordet, så att snabbt (<1.5 sek/sida) skumma igenom trådar är inget problem.
Varför skulle det vara lättare att skumma igenom 20 olika trådar med varierande antal inlägg i ämnet "medeltidsklänning" än att ha allt i samma tråd ?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Låt folk upprepa dumma frågor, det är bättre än att dom inte skriver alls tycker jag.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Låt dem använda sökfunktionen. Varför ska andra användare slösa tid på att gång på gång upprepa något eller peka folk i rätt riktning?
Även om man bara är ny användare och ovan vid ett nytt forum "ett kort tag" (IMO tills man läst alla trådar och har koll på vad som diskuterats tidigare) så kommer det stadigt nya användare, vilket är helkul, men har man varit på forumet närmare tre år, som de äldsta användarna närmar sig, så blir det [}:)] så tröttsamt att upprepa allt om och om igen.

Skriv gärna inlägg, det är det forumet lever på, men ingen är betjänt av drösvis med inlägg som inte tillför något nytt till diskussionerna som t.ex. papegojinlägg (upprepande av samma fråga och/eller konstaterande), inlägg med bara en smiley, m.m. Kvalitet är att föredra framför kvantitet.
Detsamma gäller för trådar. Gärna en ny tråd, om den är berättigad dvs. ämnet finns inte behandlat i en tidigare tråd.

För att ta tillfället i akt att dräpa en seglivad myt som en del tycks ha lärt sig på andra forum men som inte gäller på HV:

*<b>Det finns inga döda och/eller avsomnade trådar!</b>
Sättet hur du bäst tar ut bitar till en klänning med klockärmar ur x meter tyg har inte ändrats sedan forumets start, så ev. kvarvarande frågor i ämnet ställs med fördel i den gamla tråden.

<i>Vad som däremot finns år låsta eller inaktuella trådar</i>
Vad som föranleder låsning finns diskuterat på annat håll. Att snabbt se om en tråd är inakturell är väldigt enkelt. De enda trådar som blir inaktuella är evenemang, samt trådarna under marknadsplatsforumen.

Det finns forum där saken sköts annorlunda, men det är i sammanhanget irrelevant. When in Rome, ...

För att orda lite kort om Todds fråga ang. köp & säljbiten:
Tanken är att HVs medlemmar enkelt ska kunna avyttra eller införskaffa material. Tidigare vimlade det av frågor ang. div. tillverkares produkter i t.ex. vapentråden.
Det ansågs därför lämpligare att skyffla ut dem därifrån och låta dem husera i vad som nu är hantverkare & försäljare. Uppdelningen av den gamla marknadsplatsen gjordes i syfte att få ordning på röran.
Givetvis ska forumet bara vara till för en förmedling av kontakter i dessa fall. Ev. vidare diskussioner får föras mellan berörda parter via mail.

Personligen tycker jag inte att vi har upplevt ett problem med "krim-kramsförsäljare" även om det i enstaka fall har förekommit att de registrerat sig för att posta inlägg om sina varor. I dessa fall har de dessutom tämligen omgående sablats ner och/eller sågats jämns med marken. *minns fortfarande "vikingabesticken" och ryser*
Att inte rensa upp köp- & säljtrådarna togs som beslut eftersom det är ytterligare en del av HVs historia. Trådar om evenemang som för länge sedan passerat "bäst före"-datum rensas ju inte bort de heller.

I evenemangstråden kan man med fördel titta på datumet för sista inlägget för en snabb koll på huruvida det kan tänkas vara relevant eller ej. Samma sak bör ge en ordentlig fingervisning i köp & sälj. En del säljare har dock meddelat att affären är avklarad och att tråden kan låsas. Heder åt dem, det gör det hela ännu enklare.

Kul att modereringen uppskattas. Det tar mycket tid i anspråk.
/Angus, moderator
Angus Maciomhair
 
Inlägg: 1712
Blev medlem: 31 mars 2003, 16:54
Ort: Sweden

Inläggav kmike » 8 september 2005, 07:33

Ja.. vad ska man säga, jag känner mig rätt ensam på min sida i den här diskussionen :)
Kanske är det så att mer aggressiva forumregler behövs om man ska hålla sig inom ett "smalare" område. Tråkigt för mig bara som blev så glad när jag hittade ett svenskt forum som behandlar pilbågsbyggande, men det kanske finns andra som inte bara är intriktade på reenactment?

Det ska bli intressant att se hur det här ter sig, jag kanske blir omvänd själv till slut.

Trevlig helg allihopa!
kmike
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 augusti 2005, 17:49
Ort:

Inläggav ingrid » 11 september 2005, 14:47

Jag är en av dem som har tröttnat på svar av typen ”låst tråd/använd sökfunktionen” och följaktligen inte deltar i diskussionerna. Säkert ingen större förlust för historiska världar förstås - men om vi nu är _många_ som reagerar på samma sätt?

Nya medlemmar går väl snabbt vidare till nästa forum om de blir avsnästa på det sättet som sker här. Om bristen på nya medlemmar och därmed nya diskussioner blir för stor; så riskerar varje forum att antingen ”dö” eller att övergå till att bli en ”intern angelägenhet” för några få. Historiska världars forum är inget undantag från den regeln.

Så, istället för att moderatorerna koncentrerar sig på ”hur sökfunktionen skall fungera om 5-10 år” kanske man skall fråga sig: ”Hur skall vi få forumet att _överleva_ i 5-10 år?” Om man nu inte väljer alternativet ”intern angelägenhet för några få” vill säga?

I alla tidligare debatter på samma tema, har alltid de som förespråkar byråkrati ”vunnit” (byråkrater gör gärna det) så jag går inte in i den debatten. Den viktiga frågan är:

Är syftet med forumet att uppfostra medlemmarna i att hantera det tekniska – eller är syftet en levande diskussion om historia?

Om det är det sista, måste man nog stå ut med vissa ”missöden” som att folk postar i fel tråd, annars gör nog många som jag – vi deltar inte.
ingrid
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 oktober 2003, 20:08
Ort: Sweden

Inläggav Vilja » 11 september 2005, 17:16

Skönt att någon äntligen tar upp detta. Jag måste säga att jag håller med Kmike och Ingrid.

Jag tycker inte att man kan begära av nya medlemmar att de ska läsa igenom alla trådar innan de får fråga något. Och jag tycker INTE att det är lätthanterligt att hitta information. Man ska ju inte behöva läsa igenom en 20 sidor lång tråd för att veta om någon redan frågat samma sak. Det kanske inte är några problem när man varit medlem länge och kunnat följa med, men är man ny känns detta väldigt betungande och avskräckande. Visst är det bra att antalet trådar hålls nere, men jag tycker att det gått lite väl långt. Istället kanske man skulle satsa på att dela upp varje ämne i forumet i flera underrubriker.

Ett forum är ju inte till endast för de äldsta medlemmarna. Tyvärr är det nog så att många nya skräms bort ganska snabbt. Om man t.ex. tittar på antalet medlemmar i detta forumet så ligger det på 106 sidor. Sorterar man efter antalet inlägg upptäcker man att redan på sidan 10 ligger antalet postade inlägg under 20. Man skulle kunna tolka det så att det mest är samma personer som deltar i diskutionerna och att många tröttnar väldigt snabbt.
Sedan finns det nog flera som jag som inte riktigt vågar göra några inlägg, eftersom man inte känner sig tillräckligt påläst för att ens ställa en fråga på riktigt sätt. Det är väl inte meningen att man redan ska kunna det mesta när man blir medlem utan att man lär sig mer efter hand. För mig tog det nog 1,5 år av smygläsande på forumet innan jag kom mig för att fråga något.

Visst är det viktigt att gamla medlemmar också trivs, men ibland kan det kännas som om detta forumet är lite av en klubb för inbördes beundran och att man inte riktigt är välkommen om man inte har samma ambitionsnivå eller kunskaper.

Karin, jag förstår också att det är jobbigt att svara på samma sak hela tiden. Men på andra forum jag deltagit slipper man ju faktiskt det ändå (och säkert på detta också), eftersom förhoppningsvis någon ny person läst ditt svar och kan svara istället, eller hänvisa till ditt tidigare svar.

Trots denna negativa kritik måste jag säga att det överlag är ett väldigt bra forum. Annars skulle jag antagligen inte ha fortsatt smygläsa så länge!
Vilja
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 14 juni 2005, 12:07
Ort: Sweden

Inläggav Admin » 11 september 2005, 18:05

Vilja:

Tråkigt att du inte är nöjd med denna del av modereringen. Dess bättre så är jag det!

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Man ska ju inte behöva läsa igenom en 20 sidor lång tråd för att veta om någon redan frågat samma sak.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nej, det behöver man inte heller. Moderatorerna har till uppgift att låsa "topics" som redan finns, annars ska en länk till det forum där svaret/frågan redan finns postas vid låsning (så att man kan fortsätta i den diskussionen om man vill diskutera vidare).

I allmänhet är jag mycket nöjd med de moderatorer som jobbar med HV-forumet, och kan säga med en gång att forumet inte hade funnits idag om de inte jobbat på som de gör.

bästa hälsningar

/Henrik, admin
Admin
 
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 juli 2001, 00:00
Ort: Sweden

Inläggav ingrid » 11 september 2005, 20:59

Det är förstås bra att admin är nöjd – men hur är det med medlemmarna? Är de nöjda?

Själv försökte jag ta konsekvenserna av mitt ställningstagande och gå ur forumet. Den funktionen finns inte. Antal medlemmar kan därför vara rätt så missvisande precis så som Vilja var inne på i sitt inlägg. Flera än jag har nog tröttnat - även om deras intresse för historia också var tillräckligt stort för att en gång registrera sig - precis som jag med andra ord.
ingrid
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 oktober 2003, 20:08
Ort: Sweden

Inläggav Admin » 11 september 2005, 21:07

Hej Ingrid,

Det är i alla former av sociala sammanhang så att vissa är nöjda och andra mindre nöjda. Det bästa vore förstås att alla är nöjda, men det är tyvärr ett mål som jag tror kommer bli svårt att uppfylla.

Om du vill avregistrera dig så är det bara att skicka ett mail till mig, så gör jag det. Jag tror att anledningen till att detta inte finns som funktion beror på att Snitz-forum-gruppen inte har sett behovet som särskilt stort.

bästa hälsningar

/Henrik, admin
Admin
 
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 juli 2001, 00:00
Ort: Sweden

Inläggav Ny Björn » 11 september 2005, 21:15

Som sagts ovan av Håkan och Henrik så sker modereringen utifrån fastlaggda ramar vilka i sin tur bland annat baseras på tråkiga upplevelser på andra forum.

Jag får önska Ingrid och ev. andra hugade ställningstagare som vill ha respass en trevligare tillvaro någon annanstans på nätet.

/N B
Ny Björn
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 16 september 2002, 21:35
Ort: Sweden

Nästa

Återgå till Information, forumsregler och FAQ



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net