[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Historiska världars forum • Visa tråd - FFx -din vision, vår verklighet...

FFx -din vision, vår verklighet...

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Inläggav troll » 27 januari 2005, 19:31

Misstänker att Ludvig syftar på debatten om Fame World, där det diskuterats en del ang. nivå på detaljer, vilket ju är ganska skilt från SG.
troll
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 januari 2005, 12:37
Ort:

Inläggav Mojje » 27 januari 2005, 22:43

Tjenare Troll!

Om jag har förstått dig rätt Troll och hoppas på rättning om fel infinner sig.
Så menar du att två olika diskussioner slagits samman till en i brist på kommunikativa övningar?
Eller har jag missförstått dig nu?

Ska ärligt erkänna att jag inte förstår vad du menar.
Förklara om du har tid.
Vänligen.

/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav Peter_Wrede » 28 januari 2005, 18:02

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>

Ha ha ha!
Det är bra Peter.
Faktum är att vi använder det rent tekniskt för att skapa en tredje arm.
Vi skulle nog påstå att det är dumt att gå med ett öppet vapen om det inte skulle vara för att användas eller hur.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

"Tredje arm"? Hur menar du då? För övrigt så gick man mer eller mindre <i>aldrig</i> runt med vapen nedstoppade enbart i bältena, oavsett om man skulle slåss fem minuter sneare eller inte. Förutom att du riskerar att sticka dig själv eller andra så kan du skada svärdet om du t.ex råkar köra ner det i marken eller slå det måt något som svärd inte bör slås emot.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>

Det är så sällan vi går display. Det blir mest på arenorna vilket gör att vi är "rustade".
Fast det är klart. Hur många är det inte som går omkring med ringbrynjor ute på marknaderna?
Man kan ju tro att det finns en "hotbild" bland alla köpmän som gör att man måste vara rustad till tänderna. Minst sagt lika löjligt enligt min mening.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tro mig, jag tycker det är fånigt med beväpnat folk på marknader också. ;)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>

Vi ska lägga en tanke på det Peter men jag tvivlar på att det blir av. Rent ut sagt. Vi sysslar med Chambarafäktning så vi följer inte riktigt de "regler" som andra gör.
Vi är duktiga på show, inte historiskt korrekta tekniker eller uniformer.
Om vi hade varit det så hade nog även vår heraldik varit korrekt framtagen.
Fast det kanske inte är det första man tänker på när man ser en kämpe på 20 meters håll?
Vad vet jag? :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

För mig, och jag tror många håller med mig, är en detalj som svärdsskidor en av de många saker som skiljer folk från folk så att säga (jag vill inte använda uttryck som "amatörer och proffs" eller "nybörjare och veteraner" eller "kunniga och okunniga" eftersom de alla ger fel intryck. Jag hoppas du förstår vad jag menar ändå.). Man ser på väldigt långt håll om ett svärd bärs i en skida eller om det bara är nedstucket i ett bälte. Svärdsskidan kan vara det där lilla extra som kan få en att tänka "Aha, de här grabbarna försöker inte bara göra en show för okunniga turister, de satsar lite extra. Tufft." Ett bart svärd är, för mig, en av de saker som kan få en att tänka "Nämen vad F-n? Kan de inte ens knyppla ihop en enkel läderskida?" Nu har jag iofs inte sett er uppträda så jag vet inte om vilket intryck bara svärd skulle ge men rent spontant är det en sak som får mig att rysa ner i ryggmärgen.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>

Ha det gott Peter.
P.s. Du kanske vet nån som är duktig på att göra svärdsskidor i Sverige? Du själv kanske?
Hör av dig så att vi kan diskutera priser! <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tja, jag har gjort enkla läderskidor (jag kan mejla en bild om du har lust) och just nu är nästa projekt än skinnklädd träskida. Det är bara något jag tillverkar för eget bruk (bland annat skulle nästan enbart materialkostnaderna göra det billigare att tillverka själv). Om du vill kan jag som sagt mejla över några bilder.
Peter_Wrede
 
Inlägg: 232
Blev medlem: 22 mars 2004, 22:05
Ort: Sweden

Inläggav troll » 29 januari 2005, 20:06

Precis vad jag menar Mojje. Enda gången jag sett någon antydan till att FFx/SG skulle vara historiskt korrekt är i samband med åtagandet i Skara(Fame World). Jag antog därför, med risk för att ha fel, att det var detta Ludvig hade i bakhuvudet när han skrev att du hävdat att ni håller hög historisk nivå.
Fortfarande luddigt? Får skylla på att jag precis kommer från stallet och är ganska slut i så fall ;)
troll
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 januari 2005, 12:37
Ort:

Inläggav Mojje » 31 januari 2005, 00:35

Hej Peter.

Som du ser om du kollar ordentligt så bär vi inte våra svärd i enbart bältet.
Vi använder oss av en så kallad vapengroda. Svärdshäng är nog ett annat ord för det om jag inte minns fel.
Det är lånat från en senare tidepok uppenbarligen.
Tekniskt sett så har vi nytta av denna upphägning och i och med att bladet är fritt så kan detta stötas in i en motståndare, fortfarande hängandes i sitt fäste.
Det är ju riktigt bra när man har en sköld i ena handen och en hjälmkrossare i andra. Sätt fram vänsterfoten pressa fram bladet med armbågen och stöt klingan in i magen på din motståndare. Eller till häst och med lans/sköld.
Ridandes förbi din motståndare så pressar du din armbåge mot hjaltet och din klinga sticker rakt ut från sidan på ekipaget. Dessutom i huvudhöjd på din motståndare till fots.

Så använder vi denna funktion och det med gott rsultat. Sen om det är historiskt korrekt eller inte!? Än sen då!? Det är en kul teknik!

Slutligen vill jag säga att jag tycker att din rysande reaktion är bra.
Det är ju det som är meningen med stagefighting. Att skapa en illusion av nåt som är farligt.
En positiv effekt om jag har förstått dig rätt!

Ha det gott Peter.
Vänligen.
/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav Mojje » 31 januari 2005, 00:45

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by troll</i>

Precis vad jag menar Mojje. Enda gången jag sett någon antydan till att FFx/SG skulle vara historiskt korrekt är i samband med åtagandet i Skara(Fame World). Jag antog därför, med risk för att ha fel, att det var detta Ludvig hade i bakhuvudet när han skrev att du hävdat att ni håller hög historisk nivå.
Fortfarande luddigt? Får skylla på att jag precis kommer från stallet och är ganska slut i så fall ;)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag kan med säkerhet säga att vi aldrig påstått oss själva hålla en "hög historisk nivå".
Hoppas inte att folk uppfattat det så.
Jag gjorde ett uttalande om att det är historiskt korrekt eftersom att gladiatorer gjorde rena uppvisningar för att skaffa sig ära och berömmelse. Ja, kanske ett drägligare liv!?
Det blev ett jäkla hallå när detta skrevs och som startande av trådar så får man ju enligt vad jag har förstått inte känna sig missförstådd i detta forum utan bara spela kall och uppkäftig.

I bland får man faktiskt lust att göra som Draktand!
Bara säga rakt ut vad man tycker!
Jag kan ibland få känslan av att man är tvungen att hålla tillbaka för att inte göra andra illa.
Det finns så många i detta forum som besitter en otrolig kunskap vilket jag högaktar fast ibland kanske en mera human approach kunde uppskattas?

Detta är som du förstår inte riktat mot dig Troll! Bara ett konstaterande att det skrivna ordet inte på långa vägar är färdigutvecklat.

Jag fattar vad du menar Troll men tycker att det är lite tragiskt bara...

Var rädd om dig!
Vänliga hälsningar och en bugande gest.

/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav troll » 1 februari 2005, 00:19

Japp. Ses på onsdag....om du sovit klart då vill säga ;)*garv*
troll
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 5 januari 2005, 12:37
Ort:

Inläggav Peter_Wrede » 1 februari 2005, 20:04

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>


Så använder vi denna funktion och det med gott rsultat. Sen om det är historiskt korrekt eller inte!? Än sen då!? Det är en kul teknik!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Extremt ohistoriskt. Som jag tidigare skrev så bar man inte klingorna bara, även om man hade gehäng. De gehäng jag har sett har haft två uppgifter (vad jag kan förstå): Dels att hålla svärdet i en bekväm vinkel och sen att möjliggöra att ta av sig skidan (med svärdet i) utan att fumla med bältet. Att använda det som du beskriver är nog någonting ni har hittat på.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mojje</i>


Slutligen vill jag säga att jag tycker att din rysande reaktion är bra.
Det är ju det som är meningen med stagefighting. Att skapa en illusion av nåt som är farligt.
En positiv effekt om jag har förstått dig rätt!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tyvärr inte. Mer av en "usch, vad tusan håller de på med?"-rsyning än en "wow, vad tufft"-rysning. Kanske mest för att jag själv tänder eld på mig, slänger mig ut för höga saker och slåss med livsfarliga föremål. Man blir som van då... ;)
Peter_Wrede
 
Inlägg: 232
Blev medlem: 22 mars 2004, 22:05
Ort: Sweden

Inläggav Mojje » 1 februari 2005, 23:57

Ha ha ha!

Att du bara orkar Peter!
Vad fasen gör det dig egentligen att vi använder det som teknik? Acceptera att det finns fler människor på jorden än du.
Med förhoppning om ett uppvaknande från din sida Peter.

Jag tror att jag har besvarat denna fråga förut i en annan tråd inte sant?

Detta börjar kännas lite löjligt eller tycker inte du också det?
Jag menar, är inte forumet till för alla?

Sen att påstå något så dumt som att stagefighting inte bygger på att lura publiken att tro det som genomförs vara farligare än vad det verkligen är..
... då kan man fråga sig; Varför kasta sig ut från höga höjder och stoltsera med att man kan brinna? Det kan alla med en sund kropp och rätt träning!
Om det nu är så att du besitter kunskaper inom stunt så bör ju du om någon veta vad som krävs för en bra show!?

Jag ser det så här Peter.
Historieberättare förtäljer historien och tjänar sitt levebröd på den kunskapen.
Stuntmän/kvinnor agerar med farliga inslag och tjänar sitt levebröd på det.
Visst är det bra med mångfald eller hur?

Gnäll på du Peter.
På Falbygden brukar vi säga så här till människor som är allmänt irriterande.
"Klipp dig och skaffa dig ett jobb!"

Vänligen.
/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav Peter_Wrede » 7 februari 2005, 01:10

Mojje, ta och tagga ner några hekto. Folk har rätt till andra åsikter än dina egna. För mig verkade som om du inte förstod varför jag klagade på er teknik och jag kom därför med ett förtydligande.

"Vad fasen gör det dig egentligen att vi använder det som teknik?"

Tja, om det är just MIG ni vill underhålla fungerar det inte så bra.

"Sen att påstå något så dumt som att stagefighting inte bygger på att lura publiken att tro det som genomförs vara farligare än vad det verkligen är.."

Lägg inte ord i mun på mig. Något sådant har jag aldrig sagt.

"Varför kasta sig ut från höga höjder och stoltsera med att man kan brinna? Det kan alla med en sund kropp och rätt träning!"

Jag har aldrig stoltserat med att jag har dessa kunskaper. Det var ett konstaterande att man lätt kan bli avtrubbad om man vet vad det verkligen handlar om.

"Om det nu är så att du besitter kunskaper inom stunt så bör ju du om någon veta vad som krävs för en bra show!?"

Lite kunskaper i alla fall, samt en hel del kunskaper om historik. Kombinerat gör det att jag (personligen, min åsikt, inget du kan göra åt saken) föredrar underhållning som är mer åt det historiskt korrekta hållet. Särskilt om jag är på ett "historiskt" evenemang. Folk får självklart tycka vad de vill om olika former av underhållning (Mundus decepti vult och allt det där) men faktum kvarstår, jag föredrar historik före dramatik.

"Historieberättare förtäljer historien och tjänar sitt levebröd på den kunskapen.
Stuntmän/kvinnor agerar med farliga inslag och tjänar sitt levebröd på det.
Visst är det bra med mångfald eller hur?"

Javisst, har jag någonsin påstått motsatsen?

"Gnäll på du Peter."

jag gnäller inte, jag konstaterar fakta och uttrycker åsikter. Nackdelen med att bo i ett fritt land du vet... ;)

"På Falbygden brukar vi säga så här till människor som är allmänt irriterande.
"Klipp dig och skaffa dig ett jobb!""

Och om jag skulle bry mig (vilket jag inte gör eftersom jag vill hålla forumreglerna om god ton) skulle jag svarat något i stil med: "Att döma av bilderna har du misslyckats med åtminstone en av uppgifterna."

Men som sagt, jag är inte ute efter att starta bråk eller liknande. Problemet med mer eller mindre offentliga forum är att man ibland kan få höra åsikter som inte stämmer med sina egna. I det här fallet tycker du att din show och era tekniker är bra, jag håller helt enkelt inte med. Båda har vi rätt till en åsikt och båda har rätt att uttrycka den, vilket jag nu har gjort.

Godnatt
//
Peter
Peter_Wrede
 
Inlägg: 232
Blev medlem: 22 mars 2004, 22:05
Ort: Sweden

Inläggav Mojje » 7 februari 2005, 03:18

Frågan man ställer sig Peter är vad du är för referens?
Vem är du att döma?

Kritik i all ära Peter men ingen lyssnar på kritik som enbart är negativ.
Det tycker jag mig finna även i dina svar.

Du skrev så här Peter:
"Jag har aldrig stoltserat med att jag har dessa kunskaper. Det var ett konstaterande att man lätt kan bli avtrubbad om man vet vad det verkligen handlar om."

Och i ditt föregående inlägg skrev du så här:
"Tyvärr inte. Mer av en "usch, vad tusan håller de på med?"-rsyning än en "wow, vad tufft"-rysning. Kanske mest för att jag själv tänder eld på mig, slänger mig ut för höga saker och slåss med livsfarliga föremål. Man blir som van då... ;)"

Detta förstår inte jag?
Är inte detta samma person som har skrivit detta?
Om så är fallet så ber jag om ursäkt Peter.

Om du inte är ute efter att starta bråk eller liknande så bör du se tillbaka i denna tråd. Läs igenom vad du har skrivit. Förhoppningsvis kommer du att se att du i utgångsläget inte hållit en direkt vänligt kritisk ton.

Inte undra på att man reagerar då!
Det är inte jag som behöver "tagga ner" Peter!

Sen är du som alla andra människor. Du bryr dig oavsett du vill det eller inte.
Det är en av anledningarna till att jag inte klippte mig Peter!
Misslyckande! Ha ha ha!!!
Skojig du!

Sov så gott!
//
Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav Peter_Wrede » 7 februari 2005, 09:55

"Frågan man ställer sig Peter är vad du är för referens?
Vem är du att döma?"

Jag är en besökare här på HVs forum. Det forum där du lade ut dina idéer för ventiliering. Det är ett öppet forum och jag får därför komma med kritik om jag så vill. Ibland kan man inte få enbart bra kritik, det bara är så.

"Detta förstår inte jag?
Är inte detta samma person som har skrivit detta?
Om så är fallet så ber jag om ursäkt Peter."

*suck* Jag stoltserade aldrig med någonting, jag konstaterade fakta. Om man vet vad som verkligen händer bakom kulisserna blir det inte lika spännande som om man aldrig har upplevt det förut. David Copperfields "försvinna ur buren på flotten som glider ner mot Niagarafallet"-trick är kanske spännande och intressant om man ser det på TV men om man vet hur man gör blir det inte lika roligt längre. Samma sak med stuntfäktning och eldlekar, jag vet vad det handlar om och är därför avtrubbad. Det är inget stoltserande, det är en konstaterande. Var snäll och lägg inte ord i munnen på mig.

"Om du inte är ute efter att starta bråk eller liknande så bör du se tillbaka i denna tråd. Läs igenom vad du har skrivit. Förhoppningsvis kommer du att se att du i utgångsläget inte hållit en direkt vänligt kritisk ton."

Snälla. Det enda jag anmärkte på i mitt första inlägg var att ni borde skaffa svärdsskidor. Sedan undrade jag vad ni motiverade bristen på svärdsskidor med och jag tyckte inte motivering var särskilt bra. Det var du som började tjata om att folk gnäller.

"Det är inte jag som behöver "tagga ner" Peter!"

Jag är fullständigt lugn. Jag tycker bara att det är märkligt att någon blir arg han/hon inte får precis det svar han/hon kanske väntat sig <i>på ett öppet forum</i>. **** happens, som man säger. "Always look on the bright side of life" som Eric Idle sjöng en gång i tiden.

"Sen är du som alla andra människor. Du bryr dig oavsett du vill det eller inte."

Om just den kommentaren? Inte det minsta.

"Det är en av anledningarna till att jag inte klippte mig Peter!"

Det där får jag inte riktigt att gå ihop. Underligt är det dock att du inte följer dina egna råd. Om du inte gör det, hur ska du då förvänta dig att andra gör det? ;)

Och nu tror jag att jag inte orkar lägga ner mer tid på en diskussion som glidit bort från ämnet. Mitt tips till dig är att du försöker lära dig ta kritik (även dålig sådan) lite bättre.

Ha det!

Peter
Peter_Wrede
 
Inlägg: 232
Blev medlem: 22 mars 2004, 22:05
Ort: Sweden

Inläggav Mojje » 7 februari 2005, 17:18

Ha ha ha!
Det är ömsesidigt Peter.

Det jag reagerar på då det verkar som att du faktiskt har koll på vad du snackar om, är att din kritik inte är befogad då du inte är objektiv.
Med objektivitet i detta ämne så syftar jag till reaktioner från en publik.
Om du har blivit så avtrubbad på grund av erfarenhet så gör du väl ingen nytta med din kritik genom att spy galla över sånt andra inte förstår?

Jag hoppas att jag inte har lagt orden i munnen på dig igen då detta aldrig varit min avsikt.

Det faktum att du likadant som alla andra människor på jorden, faktiskt bryr sig.., visar du i att du fortfarande ser rött av mina kommentarer. Du svarar ju fortfarande så någon form av känsla infinner sig ju.

Om du menar att inte bry dig ut ifrån den kunskap du erinrat dig i denna tråd? Det köper jag. Allt annat är BS!

Slutligen i detta inlägg med vad det kan komma att ge så handlar ju inte tråden om svärdskidor Peter.
Det var inte jag som gled ifrån.
Samt det är inte jag som jämför våra svärdsgehäng med Ninjaturtles. Det motsvarar ett barns referenser vilket inte intresserar mig.
Jag hoppades inte behöva gå så lågt och jag kommer säkert få ångra det.
Men att uttala sig på ett liknande sätt är inte att vara kritisk. Det är att be om en smäll på fingrarna.
Lär dig nu och visa respekt för andras glädje.

Vänligen men bestämt.

/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Inläggav gilyana » 7 februari 2005, 20:28

Har inte ni glidit lite långt från ämnet nu eller som det står i forumsreglerna:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Syftet med detta forum är att vara en plats för utbyte av tankar och ideér mellan personer med ett intresse för att återskapa historia i någon form. Det skall finnas utrymme för både djup diskussion och konkreta frågor. Forumet är öppet, vilket innebär att inga inträdeskrav finns och diskussionen bör på ett seriöst sätt hålla sig inom ämnesområdet eller till närliggande ämnen.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
gilyana
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 26 augusti 2003, 13:18
Ort: Sweden

Inläggav Mojje » 7 februari 2005, 22:10

Du har så rätt gilyana.

Det börjar kännas ganska patetiskt det här och önskar faktiskt av admin att låsa tråden då den inte tillför något nyttigt utbyte utan bara ställer till oreda.

Tack på förhand.
/Mojje
Mojje
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 september 2004, 16:34
Ort: Sweden

Föregående

Återgå till Grupper och personer



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron