kom även på det.. Trätt på själva kniven. Ska doppa det i linnolja nu så det segar till sig. Bör man koka oljan innan? det ska tydligen stå i en vecka helst...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Kokt linolja är inte egentligen kokt. Det har oxiderat på någe' vis vilket man gör med kemikalier. Tror att man kan få samma effekt med hjälp av direkt solljus. Rätta mig om jag har fel.
I alla fall, köp det som heter "kokt linolja" i färgaffärn. Blanda det med antingen terpentin eller lampolja(luktar inte) då det kortar torktiden. Rå linolja tränger in bättre i träet men har lång, lång torktid.Statistik: Postat av jonsey — 3 februari 2009, 00:00
]]>