gnejron.se behöver länkar

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

gnejron.se behöver länkar

Inläggav Joar » 31 augusti 2008, 20:18

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden så det får bli här.

Hej, jag är den som sköter Gnejrons Levande Historias hemsida. Jag försöker skapa ett så komplett länkregist som möjligt, http://www.gnejron.se/lankar.asp men jag behöver fler länkar. Problemet är att jag inte orkar sitta och klicka mig vidare efter länkar som bör finnas, så därför ber jag om er hjälp.

Vilka länkar bör finnas med, skriv gärna i vilken av kategorierna den bör vara i och om ingen passande finns skriv vad den nya kategorin bör heta.

Desto fler länkar desto bättre, sedan så får ni gärna länka till oss också om ni har en hemsida.
Joar

Inläggav Joar » 31 augusti 2008, 20:21

Skriv gärna en förklaring till sidan också så att jag slipper hitta på det, då går det snabbare för mig att få in länken också :D
Joar

Inläggav Eric Hejdström » 31 augusti 2008, 20:28

Eller så är det bara att göra som alla andra och faktiskt jobba ihop listan? Det är nog kanske inte alla som uppskattar om man bara snattar deras länkar rakt av? Men men... Gratisarbete är ju alltid uppskattat...
Eric Hejdström

Inläggav Joar » 31 augusti 2008, 20:37

Detta är väl mindre snattande än om jag skulle gå ut på internet och ta länkar. För då skulle kag förmodligen bara gå in på sidor kopiera deras länkregister och jobba mig vidare. Nu får alla en chans att säga vilken sida dom tycker är bra och förtjänar att vara med, ett bra register som vi hjälpts åt att skapa helt enkelt, men man behöver ju inte bidra med länkar om man inte vill.
Joar

Inläggav Anders Lindkvist » 31 augusti 2008, 21:49

Jag har såklart inget emot om du lägger upp min blogg: Kurage.wordpress.com, som behandlar historiska hantverk och reenactment. På min sida finner du fler bra hantverksbloggare med historisk inriktning som troligen inte heller har något emot att vara med på listan...
Anders Lindkvist

Inläggav Olof den gladlynte » 1 september 2008, 10:49

Jag har länkat er sida (gnejron.se) från vår sida så du får gärna länka tillbaka till www.medeltidianundsjo.com Sen finns en del länkar hos oss som du får ta del av om du vill.

Olof
Olof den gladlynte

Inläggav Johanna Kindberg » 1 september 2008, 11:06

Hej Joar!

Jag såg ju en del på er hemsida, men kan du precisera lite vad ni håller på med och var ni håller hus?
Johanna Kindberg

Inläggav Fragusius » 1 september 2008, 12:48

Lägg gärna till lite musik- och gycklargrupper, det finns ju faktiskt några stycken. =)
Jag kan ju inte svara för vad andra grupper vill ha för beskrivning om de vill vara med i listan, men lägg gärna till mitt band, Själ.
http://www.sjalsjal.se
Som beskrivning kanske det räcker med "Medeltidssoul"..?

Kul med en ordentlig länksamling! Hoppas att du får ihop den som du hoppas!
Fragusius

Inläggav Joar » 1 september 2008, 14:09

Nu är de länkarna jag fick uppe på sidan, tack så mycket, vill gärna ha fler.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Fragusius</i>

Lägg gärna till lite musik- och gycklargrupper, det finns ju faktiskt några stycken. =)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Väldigt bra förslag, den nya kategorin är där.
Joar

Inläggav Joar » 1 september 2008, 14:14

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Johanna Kindberg</i>

Hej Joar!

Jag såg ju en del på er hemsida, men kan du precisera lite vad ni håller på med och var ni håller hus?

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Oj vilken brist i vår hemsida, vi har glömt att skriva vart vi håller hus, det måste jag lägga in på något bra ställe :D.

Vi är en vikingaförening i Sundsvall som vill levandegöra historia. Föreningen startade iom att vi var några grannar som började skjuta med långbågar. Numera är detta vår huvudaktivitet och vi åker runt på marknader och håller altlså i långbågsskjutning som en aktivitet.

Vi har nyligen också börjat med historisk fäktning enligt systemet HEMA. Väldigt skoj tycker jag även om vi bara haft tre träningar hittills.

Sedan så syr vi ju kläder gör saker och lite allt möjligt, fast det har varit lite svalt med sådana träffa rpå sistonde.

Sedan blir det alltid mycket jobb framåt våren då vi har vår egna marknad i början av sommaren varje år.
Joar

Inläggav Olof den gladlynte » 1 september 2008, 20:14

Mat och dryck kanske kan samsas i en avd.? Ex. på drycklänk: http://mead.forum24.se/mead-forum-1.html

Olof
Olof den gladlynte

Återgå till Grupper och personer