Istället för Binns?

Detta forum är till för diskussion kring historiska vapen, och deras tillverkning.

Inläggav Edvin » 26 februari 2008, 14:28

Sedan är väl kanske inte RT någon svärdssmed i första hand. Jag tror till och med att han skriver det på sin hemsida. Missförstå mig rätt, jag har en RT hjälm som jag anser vara mycket bra och det är klart att han kan bygga svärd men jag skulle nog inte gå till honom i första hand.

Så, Binns har för lång kötid. Cervenka är lite för tunga för min smak. Wojtek Szanek fick jag aldrig svar av. Red Gur kan vara ett alternativ men då blir det inköp och sedan efterpimpning, något som jag helst inte ville göra.

Svårt det här med fightingvapen.
Edvin

Inläggav Eric Hejdström » 26 februari 2008, 19:04

Motyckas svärd är faktiskt riktigt bra kvalité. Har ett av hans 1½handare. Helt okej balans och bra stål i klingan. Och bra pris..
Eric Hejdström

Inläggav gimp » 4 mars 2008, 03:02

Edvin -> Skumt fick detta svar av honom när jag mailade honom:

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hello!

Thank you for your interest, I sent you my price list swords in the
attachment.

My delivery time for swords (rapiers) is - in summer 2009 now.

I do customer work. Hand made. I can do swords sharpened for cutting test.
The blades are forged and hardened.

<b>I don´t make swords for history battle now. I do sharpened swords.</b>

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Så jag tolkade det som att han inte gjorde bluntar. Jaja, man skall inte dra för snabba slutsatser [:)]
gimp

Föregående

Återgå till Vapen