Han egen engelska är väldigt kass, men han kan kommunicera på det och han har en tjej som hjälper honom. det går bra att maila på engelska.
EK33 är den jag har. Den är som sagt något framtung.Modellen den bygger på är daterad till 1200 men syns på bilder under 1300-tal med. jag kan inte säga något om 1400 då det ligger lite utanför min direkta undersökningsperiod.
EK29 är dock en lättsvingad liten sak som tjänat Peter väl under flera säsonger. Jag är nöjd med min EK33 dock och den är bra träning för svärdshanden

. Jag har dock skaffat mig ovanan att fäkta med halvsvärd eftersom jag använt långsvärd på fältet några år och jag märkte i Ystad att jag gärna tar tag i klingan med min fria hand och 'kastar' den. Denna ovana skall jag nog komma till bukt med snart.. en dolk i den näven är ett bra bot, eller en sköld. Hmm... svammel, svammel...
Största fördelen med Falchionen är att den är ett instinktivt huggvapen och eftsersom man oftasts inte får stöta med svärd nere på kontinenten (ja..jag vet.. väldigt märkligt.. fråga mig inte varför, ingen har kunnat ge mig ett bra svar) så är det en av anledningarna till att jag skaffade ett rent huggvapen.