[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Historiska världars forum • Visa tråd - Bronsbjällror

Bronsbjällror

Detta forum är till för diskussion om tillbehör, husgeråd, köksutrustning, tält, sängar och annat som inte hör till kläder och dräkt.

Bronsbjällror

Inläggav Tyra » 20 september 2005, 02:49

Tyra

Inläggav Ny Björn » 20 september 2005, 07:49

Vad jag vet så är det Ann-Sofie Gräslund som ligger bakom "bjällror-som-skallror"-hypotesen.
Mer om bjällrorna från Björkö hittar du i "<i><b>Birka 2:I</b></i>" från 1984 (Red. G. Arwidsson) i Gräslunds artikel "<b>Schellen</b>" (sid. 119-123). Gräslund har även skrivit en artikel i <b><i>"TOR 15"</i></b> - "<b>Barn i Birka</b>". Den har jag inte läst men man kan misstänka att bjällrorna finns med även där.
Om du har svårt att hitta den senare i Kanadickien så kan du pröva att maila Robb Schuster/Halvgrim<font size="1">R</font id="size1"> i The Vikings NA - EFTER TFBO dock(!) - han har garanterat möjlighet att fixa fram den.

/N B
Ny Björn

Inläggav Tyra » 20 september 2005, 19:12

Åh, vad bra! Jag misstänkte att det fanns nåt undansmusslat någonstans om ämnet. Tack!!
Tyra

Återgå till Bostäder och husgeråd