Shoppingtips i Prag?

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Shoppingtips i Prag?

Inläggav Sara Lundström » 8 september 2003, 16:24

Min ömma moder ska till Prag, och jag hoppas självklart hon ska hitta någon fin present till mig. Är det någon som kan tipsa om någon butik el dyl där man kan hitta bra saker? Nu menar jag inte rustning och sådant, utan saker man kan använda rent allmänt.

Tack på förhand!

Sara, inte så berest...
Sara Lundström

Inläggav Angus Maciomhair » 11 september 2003, 16:15

Var det något mer specifikt än "bra saker" du hade i åtanke? Inte för att jag är någon som helst expert på Prag, jag har inte ens satt min fot i staden men det jag tänker på i första hand när jag hör Prag är öl, och ja, det klassas IMHO som bra saker (det låter så illa med "livsnödvändiga").

/Angus, öltok som borde gå ut och brygga äppelöl istället för att häcka framför datorn.
Angus Maciomhair

Inläggav Arild Krake » 11 september 2003, 16:23

Angående drycker så har de bra absint i Tjekien.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Sara Lundström » 11 september 2003, 16:54

Saker man kan använda i medeltideriet, tänkte jag på då. Det trodde jag var självklart.
Sara Lundström

Inläggav olwyn » 11 september 2003, 17:04

Tja, Tjeckien är väl rätt berömt för sitt fina glas...
olwyn

Inläggav Charlotta » 11 september 2003, 18:29

Jag tror nog att jag lyckades missa en hel del när jag var i Prag själv, men jag har vänner som har lyckats komma över finfin viträvspäls för nästan inga pengar alls. Dessutom tror jag nog att man kan hitta krus och bägare där, känns som ett sådant ställe.
/Charlotta
Charlotta

Inläggav Sara Lundström » 11 september 2003, 18:40

Jo, jag har flera kompisar som hittat fantastiska saker i Prag. Det är därför jag undrar om någon vet om någon speciell butik eller distrikt man kan kolla lite extra i!
Sara Lundström

Inläggav Vix Hq » 11 september 2003, 19:24

Jag letade och letade när jag var i Prag, men hittade till min förvåning inte särskilt mkt medeltidigt. Måste ha gått på helt fel ställen, för även jag har hört om folk som gjort fynd. Det enda jag kan säga var att jag hittade ett ställe som sålde allt från rustningar (som jag inte kan nåt om, så jag vet inte om de är nåt att ha) till tjeckisk medeltidsmusik och blankvapen (som jag inte heller kan nåt om *suck* [:I]). De hade dock ett rätt stort urval av läderpungar/bältesväskor till låga priser. Jag hade tänkt sy eget, men insåg snabbt att om köpte jag läder hemma för samma summa som de tjeckiska väskorna gick på så skulle jag få nöja mig med en mkt mkt liten väska, så jag slog till och köpte en bältesväska för 300 tjeckiska kr. När jag var där gick det iofs 3 tjeckiska kronor på en svensk, nu är det väl förhållandet närmare 2-1. Den här affären ligger i den sk Guldgränden uppe på Slottet och är därför mycket lätt att hitta (om man kommer förbi alla turisterna bara...). Huset den ligger i är rätt coolt bara det.

/Vix
Vix Hq

Återgå till Diverse skvaller