av Vix Hq » 11 september 2003, 19:24
Jag letade och letade när jag var i Prag, men hittade till min förvåning inte särskilt mkt medeltidigt. Måste ha gått på helt fel ställen, för även jag har hört om folk som gjort fynd. Det enda jag kan säga var att jag hittade ett ställe som sålde allt från rustningar (som jag inte kan nåt om, så jag vet inte om de är nåt att ha) till tjeckisk medeltidsmusik och blankvapen (som jag inte heller kan nåt om *suck* [:I]). De hade dock ett rätt stort urval av läderpungar/bältesväskor till låga priser. Jag hade tänkt sy eget, men insåg snabbt att om köpte jag läder hemma för samma summa som de tjeckiska väskorna gick på så skulle jag få nöja mig med en mkt mkt liten väska, så jag slog till och köpte en bältesväska för 300 tjeckiska kr. När jag var där gick det iofs 3 tjeckiska kronor på en svensk, nu är det väl förhållandet närmare 2-1. Den här affären ligger i den sk Guldgränden uppe på Slottet och är därför mycket lätt att hitta (om man kommer förbi alla turisterna bara...). Huset den ligger i är rätt coolt bara det.
/Vix