Bokrea

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Bokrea

Inläggav Katarina » 25 februari 2004, 13:03

Nu har jag ruinerat mig (nåja, inte riktigt, kanske) igen! Jag som inte skulle handla nånting på bokrean alls i år!
Tog bara en oskyldig sväng in på Akademibokhandeln på lunchen och kom ut med "Modelejon", "Mannen från Barnsdale" och "Hundra år av Mode".

Nån mer som känner igen sig, kanske...?

/Katarina
Katarina

Inläggav Angus Maciomhair » 25 februari 2004, 13:37

Jovars... jag var inne och nattsuddade på rean natten mot tisdagen. Riktigt satt på ruinens brant blev jag inte, men ett par böcker blev det.
"Med Mått Mätt"
"Mannen Från Barnsdale"
"Stora Döden"
"Mat och Myter i Historien"
"Mathistoriskt Uppslagsverk"
"History of the Pint"
(De sista två var inte med på rean)

Jag ska ta en repa in till Åhlens och försöka göra av med de presentkort jag fick för ett tag sedan, det kan nog bli ett par böcker till.
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav Eva Andersson » 25 februari 2004, 14:14

Jag köpte:"Medieval Panorma", "Panorma of the renaissance" "Krig och kärlek på tapeter" (1500-tals och 1600-tals gobelänger) samt "Den svenska balladen. Medeltid" Allt på Akademibokhandeln. Jag hade ju redan "Modelejon" och "Mannen från Barnsdale"

Eva
Eva Andersson

Inläggav Lasse C » 25 februari 2004, 14:16

Var på rean och tittade på en bok jag var nyfiken på - och blev vresig. "A treasury of Viking Designs". Priset futtiga 49:-. (Vilket väl borde gjort mig vaksam, förstås...)

Den visade sig vara en <i><b>[}:)] bilderbok!</b></i>
Sida upp och sida ner med svartvita teckningar av vikingatida ornament, men inte en skriven kommentar, inte en geografisk hänvisning, inte en datering, inte en stilindelning - <b>nada</b>! Skitsur blev jag!

Shakespeares kompletta finns för 99:- och den hade jag köpt om jag inte redan hade en i hyllan.

LC
Lasse C

Inläggav Arnaud Guillaume » 25 februari 2004, 15:17

Köpte "Stora Döden" "Gustav Vasa" "Modelejon" och "Ballader" på Akademibokhandeln.
Ska till Bokia och Åhlens och kolla senare, för de verkade ha lite kul saker också.
Sen väntar jag på saker från Amazon också. *suck* Det blir en dyr månad, men kul är det!
Arnaud Guillaume

Inläggav myra » 25 februari 2004, 16:31

för stockholmsbaserade forummedlemmar så finns, åtminstone fanns, det en del fina konstböcker på superrea! hittade vacker 4 böcker renässanskonst för mindre än 100:- sammanlagt (typ 20-30 kr stycket och med personalrabat 20% på det....)

den vanliga bokrean har jag inte hunnit till ännu... och lär nog inte ha råd heller på ett tag, spenderade istället just upp alla sparpengar på mitt livs första stereo!

/m -som naturlitvis borde jobba istället för att hänga här!
myra

Inläggav Ny Björn » 25 februari 2004, 17:44

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lasse C</i>

Var på rean och tittade på en bok jag var nyfiken på - och blev vresig. "A treasury of Viking Designs". Priset futtiga 49:-. (Vilket väl borde gjort mig vaksam, förstås...)

Den visade sig vara en <i><b>[}:)] bilderbok!</b></i>
Sida upp och sida ner med svartvita teckningar av vikingatida ornament, men inte en skriven kommentar, inte en geografisk hänvisning, inte en datering, inte en stilindelning - <b>nada</b>! Skitsur blev jag! <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Maila sidnr till mig om du undrar - jag köpte den också, väl vetande detta med bilderna - de är lättscannade dock.

/N B
Ny Björn

Inläggav Karin » 26 februari 2004, 10:11

"Stora döden" av Dick Harrisson, "Panorama of the renaissance" och ett extra exemplar av "Medieval panorama" ifall det skulle hända något med boken vi redan har.

Karin
Karin

Återgå till Diverse skvaller