<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Evelina</i>
Slipstenarna hade grovlek 4000 respektive 5000. Försäljaren skrev att han själv använder rakkniv och att stenarna fungerar perfekt för ändamålet. Okunniga undertecknad jämför med Lasse C:s uttalanden om Surgical Black (enligt uppgift i tråden ca. 6000-8000) som det enda dugliga brynet för rakknivar och undrar förrvirrat om man törs köpa sådan brynen och förvänta sig gott resultat.
Vänligen
//Evelina
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Jodå, det fungerar nog. Min yngste son som också använder rakkniv (i alla fall till & från) har skaffat ett hårt och riktigt finkornigt keramiskt bryne, som vad jag förstår ligger i korn 4-5000 och det fungerar enligt honom bra. För protokollet vill jag ha noterat att jag inte påstått att Surgical Black är det <i>enda dugliga </i> - men att jag anser det <i>bäst</i>.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by eZZin</i>
Slutade med 4 st. Totalt med frakt och allt: 276 Kr.
Det intressanta inköpen kan vara detta: "3 rakknivar i ett" enligt länken.
http://www.tradera.com/auction/auction. ... 567309#pic
Lasse C, låter något märke bekant för dig?
//RakNisse
Livets vatten, rakvatten?
"Vattnet" i ett pass.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Jepp! Hellberg-knivarna är alldeles utmärkta! Har själv två stycken. Om de är i bra skick så är 70-80:-/st ett hel OK pris. Det där med "litet hack i eggen" gör mig en aning fundersam. Ett hack som verkligen är <i>litet</i> (d v s det känns nästan bara om man drar med nageln utmed eggen) kan slipas bort utan större problem, men större hack kan bli besvärliga.
Lasse C