De där Albrechts bössor...

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

De där Albrechts bössor...

Inläggav Johan Käll » 13 februari 2007, 11:15

..Vad sysslar de med igentligen?

Det undrar vi med ibland. Men här kan ni se för ser själva.

Att skjuta bössa (på skånska, utan text)
http://www.youtube.com/watch?v=1J1Ay5NZncQ

Max å Johan jobbar i Carnis kålgård i Salve
http://www.youtube.com/watch?v=gWz6ehu0QS4

Johan, www.dalath.com/ab
Johan Käll

Inläggav Torbjörn Byman » 13 februari 2007, 16:27

Jisses... De hade gjort stora ögon på medeltiden om de fått se två ädlingar rota i kålgården [:D] Och beväpnade också...
Salve tycks för övrigt ligga pyrt till. Konkurs och föga förståelse från Kalmar kommun om Salves verkliga värde. Kalmariterna själva är inte heller särdeles entusiatiska och hojatar om slöseri med skattemedel. Egentligen var ursprungstanken att lägga Salve i närheten av slottet, vilket ju varit bättre än sumpmarken vid Kalmar Dämme. Men surgurkor som bor i närheten av slottet höll på att skita på sig av alla protester. Av vad jag hört från reporterkollegor i Kalmar lär utvecklingen gå mot någon slags tingeltangel-tivoli [:(] när kapitalets intressen lägger näsan i blöt. Jag hoppas verkligen att det inte går så illa.
Torbjörn "Smålle" Byman (som jobbar i Oskarshamn, sju mil från Kalmar)
Torbjörn Byman

Inläggav Johan Käll » 13 februari 2007, 18:46

Vi får se, sista ordet är inte sagt i Salve ännu.

Och..ädlingar? det är ju bara en sketen bössmäster å hans skytt... å min lille dolk kan väl inte gå som beväpning.... det är ju bara för självförsvar ;)
Johan Käll

Återgå till Diverse skvaller