Tudors!

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Inläggav Peter_Wrede » 3 april 2008, 17:22

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">

Det var inte så länge jag och några vänner gjorde just det, utifrån antagandet "De hade inte mycket oralsex på medeltiden, för de tvättade sig inte så ofta" (Tror vi missade Schnabelkäse i tråden om ystning. Helt säkert vår äldsta ost). Jag kom då på att det antagligen var tvärtom. Jag menar, man tvättade sig inte så ofta.[;)]

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag blir lite förvirrad av sista meningen. Anser du eller anser du inte att oralsex var ovanligt på medeltiden på grund av den dåliga hygienen?
För jag tror inte dålig hygien är ett hinder för olika former av sex. För att vara lite fördomsfull, om man alltid går runt och luktar skit så är man väl inte så noga med vad man stoppar i munnen. ;)

Till serien. jag har bara sett nått enstaka avsnitt men jag är inte så överdrivet fascinerad. Kläderna är häftiga (förutom att den enda som verkar ha hatt förutom Sam Neill är nån fjollig emopoet) men jag har ingen koll på hur purjo de är.
Sam Neill är iofs tuff som ränkande biskop, annars verkar det mest vara Beverly Hills 1522.
Peter_Wrede

Inläggav Anthka » 4 april 2008, 09:14

appropå det historiska sexet, "den dynamiska medeltiden" (har i skrivande stund glömt vad författaren heter) tar upp ett kapitel om sex och kyrklig botgöring för utövandet av sexuella handlingar. Där framkommer det att de flesta typer av sex är mycket vanliga (bland annat just oralsex)...
Anthka

Inläggav Theo » 4 april 2008, 09:43

Oralsex måste ju om inte annat ha haft den stora praktiska fördelen att det sällan resulterade i pinsamma oäkta barn...
Theo

Inläggav Runristaren » 4 april 2008, 13:21

Varför skulle sexet se ut/vara annorlunda bara för att det är medeltid[?]
Se avbildningar från religioner/kulturer som är flera tusen år gamla som tex Kina och indien, med avancerad sex, vad nu avancerad står för[?]
Människan har garanterat i alla tider tyckt om att Kn...a/"sexa" på alla möjliga och omöjliga sätt, den som säger något annat anser jag vara vilsen eller inte vilja att det skulle/skall vara på detta sätt[:)], men det är ju en annan sexa, fö'låt femma[:D]

www.runristare.ax
Runristaren

Inläggav Runristaren » 8 november 2008, 00:34

Snacka om att jag såg mössor å hattar i första nya avsnittet[:D]
Underbara miljöer och ypperligt foto

Vad är det som de missat...i den här upplagan, är det någon som har koll, jamenar kläder å sånt[;)]

www.runristare.ax
Runristaren

Föregående

Återgå till Diverse skvaller