ritat lite

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Inläggav Patrik_GBG » 25 mars 2009, 13:53

[:)] Åååh vad fin den är, vad är det förnått? [:o)]
sköja lite bara!

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Martin Wallgren</i>
Känner du till någon Kändis från Norrland vi skulle kunna knyta oss till under 1470-talet.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jag bodde i Husum innan familjen flyttade ner till götet, och min nu avlidna moster brukade prata om någon snubbe som hade varit i trakterna runtomkring Grundsunda eller var det nu var,
vet inget om vilken tids period heller, men det går väl kanske att kolla upp i kyrkan eller hembygdsföreningen eller nåt, det kan ha varit en sjöbuse med,
själv så kommer jag inte ihåg vad hon berättade om riktigt.
Patrik_GBG

Inläggav Martin Wallgren » 25 mars 2009, 23:30

Vitaliebröderna skall juh ha haft nått med styreholm i närheten av Härnösand, men det är juh 1300-tal
Martin Wallgren

Inläggav Olof den gladlynte » 26 mars 2009, 10:13

Patrik, kanske dessa herrar/ denna släkt du tänker på? http://sv.wikipedia.org/wiki/Bure%C3%A4tten
Olof
Olof den gladlynte

Föregående

Återgå till Diverse skvaller