Vill du ha min åsikt i frågan, eller vad är du ute efter? Jag tror inte att det spelar någon som helst roll vad jag skriver på det här forumet, och det verkar hyfsat meningslöst att sitta och bolla åsikter om någonting som varken du eller jag har någon kontroll över. Men eftersom du frågar så snällt.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Carolus</i>
- Medeltida mauskript bör alltså inte få köpas in i privata bibliotek? Vart går gränsen Pre eller Post-Augusti Strindberg?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Gränsen går självklart där det det allmänas bästa överväger det privata intresset.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Carolus</i>
"Totalitär-sverige? Suck."
- Jag skulle inte sucka. Det är tämligen totalitärt att anse att alla kulturskatter ska finnas i offentliga museum. Varför kan inte folk få köpa privata kulturskatter?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag suckar eftersom Sverige är ett liberalt land, där de med kosing gör ungefär som de vill, men eftersom de är bortskämda snorungar brukar de gnälla om skatter, för få poliser, jantelagen, sosseregeringen, AP-fonderna, vänsterhegemonin och hastighetskamerorna på de svenska vägarna. Emellanåt utökar de sina gnällfrekvenser, eftersom det verkar reta dem att de inte lyckades behålla differentierad röstning baserad på taxeringskalendern, och då brukar de hävda att det är deras mänskliga rättigheter som kränks när någon menar att de faktiskt inte borde få äga vad som helst. Med sedvanlig upprördhet kraxas det om stalin och förtryck och varenda högermarionett tar på sig rollen att leka martyr, som om de faktiskt uthärdat kalla krigets fasor i ett fångläger i Sibirien, och inte i opposition i gamla Svedala. Och på det hela taget har de inte ett jota att klaga över, bortsett möjligtvis från att vanligt folk hoppas att de sätter punschen i halsen, så att de någon gång håller käften.
MVH
Anders