av Alma » 28 mars 2007, 21:51
Grylen, jag måste bara påpeka en grej
Du skrev: Det måste oundvikligen vara Hoas grejer, som han iofs sålt så att Fornsalen äger dom. Undrar hur han känner det..."
Det är Margareta som gjort huvorna, inte hennes man [;)]
Och sen till alla: om inte tjuvarna gör om dem så är de hyfsat lätta att känna igen, det är ändå inte helt vanligt med fyrkantiga avslut fram och bak (ok, jag har inte varit ute på ALLA lajver/marknader/event, men det är inte många jag sett i alla fall, så det är en rent subjektivt antagande, brasklapp brasklapp)
Eller va fan. Jag har en sån liggandes för tornerspelen. Så om ni ser mig med en behöver ni inte ringa polisen...
Suck, det värsta är att det finns en liten liten tagg kvar i tanken, att det kan vara en medeltidsintresserad men mindre nogräknad person som beställt eller genomfört stölden som därigenom sänker ryktet för många andra.
Länsmuseet på Gotland gick ut i tidningarna med att de inte har råd att ersätta dem, det här är verksamhet på Kapitelhusgården som bl.a. riktad till barn för att väcka deras intresse, så att de så småningom kan bli såna som får och sprider kunskap på forum som detta.
Nä hu.
Man blir ju så ledsen så det knappt finns.