av Vix Hq » 27 oktober 2004, 00:06
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ny Björn</i>
-Skoj! Undrar bara hur många vävstolar man lämpligen kan husera på 63 m2 (nuvarande population uppgår till två)...
[:D]
/N B
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hmmm... Ganska många om de är av den hopfällbara varianten skulle jag tippa! [:D]
Själv har jag två "inkle"-vävstolar (0,9 m och 1,2 m långa), två gobelängramar, en intressant konstruktion av björkpinnar (läs: minivariant av varptyngd väv), en liten bandvävstol av "Osebergstyp" (upprätta pinnar med tvärslå emellan), en trevlig liten kompakt "barnvävstol" som man kan ha i knät på pendeltåget och självklart då också min utsökta planka för brickvävning... Lägg sedan till 3 stycken spinnrockar och en kardmaskin. Allt på 35 m2. Mor min har lovat att jag ska få överta hennes 150 cm breda riktiga vävstol en dag också...men då ska jag nog flytta först. Mer vävstolar åt folket (eller åt mig i alla fall...)!!!
I vilket fall som helst; avundsjuk är jag!!! Vilket fynd! Och det var inte länge sedan du lade vantarna på den där Hedeby-boken oxå... [:)]
/Vix.