Sådär, då har min brynja äntligen kommit fram!

Det är en haubergeon med trekvartsärmar, storlek medium, tillverkad av linoljebrända platta 9 mm:s ringar nitade med kilformad nit (flat wedge-riveted, black finish). Brynjan väger 8 kg (jfr mot min haubergeon av fjäderstålsringar som väger 9,5 kg och som dessutom är kortare) och har en bröstvidd på ca 120 cm, vilket borde vara tillräckligt för att kunna ha en lätt vadderad vapentröja under (på bilderna har jag en kraftig kjortel eftersom min vapentröja inte är färdig ännu). Ringarna är mycket fint nitade och jag kan inte se några fel, så jag har inget att invända mot de skickliga arbetarna på SN Exports. Haubergeonen känns lite lång för mig (jag är 172 cm) men borde passa bra för en person av medellängd (funderar själv på att korta ner den en decimeter). Brynjorna blev färdiga ganska snabbt, tre månader drygt, trots en del förseningar. Tyvärr blev leveransen betydligt längre än vad som angavs pga en rad förseningar. Detta har varit det enda problemet med beställningen, men det är absolut inte Henriks fel. Annars har Henrik jobbat exemplariskt bra med ordern och hållit oss underrättade angående våra beställningar med jämna mellanrum, han har också svarat snabbt på mina frågor. Jag är riktigt nöjd med den prisvärda brynjan, och skulle inte tveka att beställa från SN Exports via Henrik igen ifall jag skulle behöva någon annan brynjeprodukt. Kan varmt rekommendera hans nya företag [url="www.nordicarmour.com"]Nordic Armour[/url] och önskar honom lycka till i fortsättningen!