Sida 1 av 2
Tidning om reenactment

Postat:
6 juli 2009, 09:05
av Johanna Kindberg
Hur intressant skulle det vara med en gemensam tidning för alla reenactare och medeltidare i landet vara?
En sådan är nämligen på gång...

Postat:
6 juli 2009, 10:36
av Viktor
Låter trevligt. Vad skulle en sådan tänkas innehålla?

Postat:
6 juli 2009, 11:39
av Matti
Låter intressant!
En svensk variant på Skirmish?

Postat:
6 juli 2009, 11:46
av Johan Käll
Finns det tillräckligt många för att en sådan kan gå runt? vilken upplaga och distribution tänker ni er?
Johan käll
Albrechts Bössor
www.albrechts.se

Postat:
6 juli 2009, 12:00
av Mjödbjörn
ja en svensk variant på Skirmish hade varit mycket intressant [:)]

Postat:
6 juli 2009, 17:39
av Anders.Krondahl
Låter mycket trevligt och intressant tycker jag =)
finns det mer information om det hela så man kan läsa om det? Hade varit trevligt att vetat mer om det hela ^^
//Anders
___________________________

Postat:
7 juli 2009, 10:53
av Johanna Kindberg
Det finns inte så mycket mer information om den ännu Vi vill ju vara först
Det är meningen att en första upplaga skall komma i höst, och utgivning 4 ggr per år.
Ska kolla in Skirmish lite noggrannare, har bara hört talas om den men aldrig läst.

Postat:
21 juli 2009, 22:49
av Halvor
hvor får man kjøpt dette magasinet, da? pressbyrån?

Postat:
22 juli 2009, 16:23
av Eric Hejdström
Eller [url="http://revival.us/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=236"]Medieval History[/url]?

Postat:
22 juli 2009, 18:45
av Matti
Ja, vart tusan tog den tidningen vägen? Den fanns i pressbyrån ett slag. Riktigt trevlig!

Postat:
22 juli 2009, 18:55
av Eric Hejdström
Kostade mer än den drog in kanske? Inte en helt osannolik om än tråkig framtid för de flesta liknande projekt...

Postat:
23 juli 2009, 12:57
av Johan Käll
Den var så otroligt Anglocentrerad med att man kunde bli lite...
Johan käll
Albrechts Bössor
www.albrechts.se

Postat:
23 juli 2009, 13:02
av Matti
Jo, så var det nog. Men å andra sidan så är jag svag för skotsk medeltid i synnerhet!


Postat:
23 juli 2009, 14:30
av Bergatroll
Jag skulle köpa en sådan tidning lätt.

Postat:
2 augusti 2011, 20:29
av Vargman
Vad hände sen? Det är frågan man ställer sig när man hittar en insomnad tråd... Det blev ingen tidning va?
/Uffe
"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake"
W. C. Fields