Eftersom jag kan väva brickband men inte får så mycket tid över till annat så undrar jag om någon vill byta grejjor med mig. Hur brickbanden skall se ut kan vi säkert komma överens om: smala, tjocka, lin, ull, färger m.m.. Du kan se några exempel på band under Säljes. Kan även tänka mig att byta mot nålbunda vantar i handspunnet garn, uppsatta band, CD-skivor med brickvävningsinstruktioner, instruktionshäften om brickvävning eller nålbindning.
Föreslår att vi byter timmar mot timmar.
För att ge en hint om tider: Ett brickband med knutmönster tar runt 5 timmar/meter att väva om det är ett par cm brett och i halvtjockt garn. Tiden beror på bredden, tekniken och materialet.
Det jag vill byta till mig är:
* En trebent pall i obehandlat trä att sitta på utomhus när jag väver. Skall fungera som vikingatid.
* Ett ytterplagg (utan band) till min vikingautsyrsel, en med ärmar eftersom mantel är så opraktiskt när man jobbar med något.
* Ett par vikingatida mansbyxor.
* Ett par stövlar att ha på vintern som viking, lite högre skaft och med plats för sockor.
* 3 större kistor i sitthöjd där jag kan förvara mina garner. Jag har ritning på dem. Skall placeras i min 1700-tals parstuga.
Mvh Louise