Brickband

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Brickband

Inläggav Sara Strömberg » 19 oktober 2010, 18:35

Hej! Letar efter brickband som jag kan dekorera mina och min sambos vikingakläder med...nån som säljer eller måste jag göra egna?!
Sara Strömberg

Inläggav Mjödbjörn » 20 oktober 2010, 06:25

det finns många som gör. Men först kanske du ska beskriva, hur mycket du behöver, hur de ska se ut mönster/bredd, lin/ylle, och sen kanske vad du är beredd att betala (Den sista kommentaren är med tanke på skodiskussionen i en tidigare tråd)
Mjödbjörn

Inläggav Sara Strömberg » 20 oktober 2010, 07:23

Jag har inte riktigt bestämt vad jag tänkt dekorera med broderier och vad jag tänkt dekorera med brickband, tänkte se vad jag kunde hitta ;)

Min dräkt består av en ofärgad linnesärk, vejdeblå överklänning med indigo/ljungfärgat broderi runt ärmarna, vejdeblå hängslekjol i diamantkypert med indigo/ljungfärgat broderi på hängslena och en vejdeblå huva som ännu inte är dekorerad. Jag syr just nu en kappa i vejdeblå diamantkypert, som jag fodrat med grått ylletyg och hade tänkt bräma med ljusgrått kaninskinn i halsen...tror jag skulle vilja ha ett rätt brett brickband på kappan...tror nån kombination i vejde/indigo/grönt/grått/silver skulle passa. Behöver ca 3 m.

Min sambos dräkt består av blekt linnetunika med broderier i rött/vejde runt ärmarna, röda pösbyxor, vejdeblå mössa, grå benlindor och snart tillkommer en blå/vejdeblå kaftan. Skulle passa med ett brickband med vejde/indigo/rött/grått/guld i någon kombination. ca 3 meter även här...
Sara
Sara Strömberg

Inläggav Shadow » 22 oktober 2010, 13:11

Jag väver på beställning och har även en hel del färdiga. Titta på hemsidan, där finns några bilder som förslag och även vidare kontaktuppgifter.

http://evendim_hantverk.webs.com
Shadow

Återgå till Köpes