<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Martina</i>
Hej Edvin!
Mailadressen funkade inte så du får svar här istället.
Jag är ute efter ett sortiment smala nålar med stort öga. Gärna med lite individuella variationer såsom mer eller mindre trubbig spets, mer eller mindre böjda. De måste vara glatta, inte kortare än 7 cm och inte längre än 10. De skall inte vara för klumpiga vid basen utan helst vara ganska jämntjocka. Det är viktigt att hålet är stort (långt) så att det går i flera grova trådar. Jag tycker själv om när spetsen eller hela nålen är lätt böjd men raka går lika bra. Det skall helt enkelt finnas några att välja emellan! Det hade varit kul med några extra välarbetade, t.ex. graverade.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jajjamän, det ska inte vara några problem. Men, det är bra med en mer speccade dimensioner. Ca 8 cm långa och en centimeter breda om jag inte misstar mig helt? Och ögat ska vara så stort som möjligt utifrån nålens dimensioner?
Jag gör ett antal provex imorrn (bredd, längd, krökning) så kan jag scanna in dem och skicka bilden så får du se.
Jag skulle kunna tänka mig att jag skickar en låda till dig när jag är klar och att du säljer av dem för min räkning, nu känner ju inte jag dig men jag är blåögd och tror att folk är snälla.
Hur många handlar det om? Om det bara är ett par dussin så kan man ju lägga ner mer tid på dem. Det är nog inga problem att tillverka 300 stycken men då måste jag ju komma på ett snabbare produktionssätt.