[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Historiska världars forum • Visa tråd - Djurhuvudformade spännen

Djurhuvudformade spännen

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Djurhuvudformade spännen

Inläggav Tora » 6 september 2005, 09:06

Tora

Inläggav Rizzo » 6 september 2005, 15:03

Jag var på Gotlands Fornsal (Visby) i helgen. Där hade de ett par. Dyra. Ring och fråga vem som gjort dom?
Rizzo

Inläggav Raymund » 6 september 2005, 15:38

Raymonds quit press har ett spänne för $17 (alltså $34 för ett par), billigare än så är nog svårt att hitta, men hur historiskt korrekta de är är jag fel person att uttala mig om.
http://www.quietpress.com/vikingbrooch.html (mot slutet)

/R
Raymund

Inläggav Edvin » 6 september 2005, 17:29

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Rizzo</i>

Jag var på Gotlands Fornsal (Visby) i helgen. Där hade de ett par. Dyra. Ring och fråga vem som gjort dom?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag har undersökt båda så jag kanske kan ge lite input. Fornsalens är avgjutning av ett par som finns uställda på den nya vikingautställningen. Mycket fint arbete men priset (1200:-) är rätt saftigt. Raymonds är också bra gjorda men inte riktigt samma slutfinish som Fornsalens, om det är ett aber eller inte vill jag dock inte säga något om. :)
Edvin

Inläggav Tora » 7 september 2005, 13:59

Tokbra, nu kanske jag äntligen kan sätta igång med min nya dräkt[:)]
Tack för tips och input!
Tora

Återgå till Köpes