Köpes: Tunnhjälm av tidig modell

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Köpes: Tunnhjälm av tidig modell

Inläggav Stare » 20 maj 2012, 11:25

Är på jakt efter en tunnhjälm ("korsriddarhjälm") av tidigare modell, alltså en sådan som inte täcker hela huvudet utan bara skallen och ansiktet. Eventuell rost/patina är inga problem, det kan jag putsa upp själv.

Önskemål:
1. Gärna något mindre i storleken om möjligt.
2. Får gärna ha ett dekorativt kors någonstans på hjälmen, men det är absolut inget krav.
3. Inga fantasipriser helst :p

Något i den här stilen är det jag är ute efter: http://www.nidingbane.se/shop/images/ko ... talbws.jpg
Stare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 juli 2010, 15:00
Ort: Sweden

Inläggav Irrbloss » 20 maj 2012, 22:34

http://spqr.se/medeval_helm_40.shtml

De har även en drös andra tunnhjälmar i den stilen, alla för 1700

---------------------------
Följ mig
och trampa gärna fel
Irrbloss
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 12 april 2012, 01:05
Ort: Sweden

Inläggav Stare » 20 maj 2012, 23:03

Tack Irrbloss, jag är redan medveten om de flesta försäljare och har det under övervägning - tänkte mest att man kanske kunde hitta en begagnad till lägre pris här innan man ger sig på sprillans nya saker :-)
Stare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 juli 2010, 15:00
Ort: Sweden

Inläggav jcm » 21 maj 2012, 21:12

1500:-, 1700:- kronor för sådana snygga tidigare tunnhjälmar är riktigt bra priser. Du har ju den riktigt tidiga tunnhjälmen för 1 100:- på spqr, bär en ringbrynjehuva som täcker hela ansiktet utom ögonen ( 800:- på Nidingbane) så kommer du garanterat att se ut som en av de tidigare korsfararna. Och/eller hantverka dit ett nässkydd på hjälmen.
jcm
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 september 2011, 09:17
Ort: Sweden


Återgå till Köpes



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron