<font size="5"><font color="blue">Inbjudan till helgkurs i LÅNGSVÄRD</font id="blue"></font id="size5">
Guy Windsor, grundare av School of European Swordsmanship, Helsinki (SESH), kommer till rost () i Linköping för att undervisa i konsten att hantera ett långsvärd.
<font color="blue">När?</font id="blue">
Fredag 5 mars kl 19.00-21.00. <font color="green">Obs! Endast för medlemmar i rost.</font id="green">
Lördag 6 mars kl 10.00-17.00.
Söndag 7 mars kl 10.00-17.00.
Båda helgdagarna är en timmes lunchpaus inkluderad i kurstiden. Anmälan till enstaka dagar möjlig.
<font color="blue">Var?</font id="blue">
Vasahallens C-sal, Gustav Adolfsgatan 25.
<font color="blue">Vad kostar det?</font id="blue">
Medlemmar betalar 200 kr för fredagen och sedan 400 kr/ dag för helgdagarna. Övriga betalar 1200 kr för hela helgen, eller 800 kr för en dag.
<font color="blue">Bra att veta</font id="blue">
Några saker som kan var bra att veta:
•Inga förkunskaper krävs.
•Undervisningen sker på engelska.
•Åldersgräns 18 år eller skriftligt medgivande från målsman.
•Träningen sker i vit T-shirt, mörka långa träningsbyxor, innegymnastikskor, samt handskar.
•Ta med en ungefär 120 cm lång rundstav av ek eller björk att använda som träningsredskap. Ta gärna med eget svärd om du har, detta får dock endast användas efter godkännande av Guy Windsor.
Frågor besvaras av Ola Lindén på ola_linden at hotmail punkt com eller på 013-12 87 69.
<font color="blue">Hur anmäler jag mig?</font id="blue">
Det finns endast 24 platser till kursen varvid principen först till kvarn gäller. Sätt in kursavgiften på postgironummer: 29 11 93-1 och maila namn och kursdag(ar) till rost_sword snabela yahoo punkt se. Avanmälan måste göras senast 27 februari för att få tillbaka avgiften. Sista anmälningsdag om det finns platser kvar är 3 mars.
<font color="blue">Var kan jag bo?</font id="blue">
Det finns två centrala vandrarhem i Linköping, Vandrarhemmet Ådalvillan tel 013-10 59 00 och Linköpings vandrarhem och hotell tel 013-35 90 00. Fler alternativ på logi finns i Linköpings guiden på: