Under 4 dagar i juli kommer Gyllbergen att sjuda av aktivitet. Vi är några medeltidsintresserade som bestämt att vi skall göra klart allt som vi har liggande och inte hunnit ännu – och det finns plats för flera deltagare.
Vare sig du vill semestra några dagar i medeltida miljö och umgås med likasinnade, träffas och förbereda resan till MTV och kolla att alla pinnar till tältet finns kvar, sy skor eller smida är du välkommen. Vi kommer samtidigt att diskutera hur vi skall hålla alla informerade om vad som händer med medeltida inriktning i Dalarna så vi kan träffas oftare och framförallt diskutera hur vi kan utveckla Gyllbergen.08 till nästa år.
Om intresse finns kan (medeltids)kurser förläggas till Gyllbergen under dessa dagar. Jag kommer att anordna en skokurs om jag får minst 8 anmälda. Någon kanske vill anordna en kurs i tex. brickbandsvävning, växtfärgning, nålbinding eller tovning. En lajvförening kanske vill testa rollerna inför ett kommande lajv. Ta kontakt med mig för praktiska detaljer i så fall. Ju fler vi blir ju roligare blir det.
Se http://www.gyllbergen.se/gyllbergen.nsf ... 8?OpenPage
Välkomna
//Clas