Uppsala Tournament 30-31 augusti

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Uppsala Tournament 30-31 augusti

Inläggav Ullis » 8 augusti 2008, 14:30

Helgen 30-31 augusti arrangerar Celeres Nordica för tredje året i rad Uppsala Tournament i Tornerparken vid slottet. Det är en internationell riddartävling med deltagare från t.ex. Belgien, Frankrike, USA, Australien och Nya Zeeland. Arrangemanget är det enda i sitt slag i Sverige, så missa inte detta! Deltagarna tävlar i skill-at-arms (rid- och vapenskicklighet) och joust (man mot man).

På området kommer det även att finnas en liten marknad, matservering och aktiviteter för barn. Om det finns någon som skulle vara intresserad av att stå på marknaden eller underhålla i form av sång, dans, gyckel etc. så har vi fortfarande platser kvar.

Mer information finns på www.uppsalatournament.com
Ullis

Inläggav nidingbane2 » 9 augusti 2008, 22:20

Hejsan!
Jag kommer nog upp dit.
mvh Nidingbane
nidingbane2

Inläggav Ullis » 10 augusti 2008, 15:55

Ja jag fick höra det av våra marknadsansvariga. Du är välkommen!

Vad jag glömde skriva är att Celeres Nordica kommer att ha en eldshow, tornerspel med en massa eld, på lördagkvällen kl 20. Missa inte det, det brukar vara mycket stämningsfullt.
Ullis

Inläggav nidingbane2 » 25 augusti 2008, 16:15

Hejsan!
Jag har en stor sändning med nya saker på ingång och åker upp om ett par dagar, ring eller mail för specialbeställningar.

Jag kan ej ta med allt så det är större chans att se det ni vill se på plats om ni ringer mig.

Mvh Nidingbane
nidingbane2

Inläggav nidingbane2 » 29 augusti 2008, 07:35

Hej!
Nu åker jag och hämtar ut 3 sändningar med stål sen full fart upp till slottsparken, jag finns på plats om ca 4 timmar (kör väl fel i ca: 2 tim)
Sen är det bara att kika förbi, mvh Nidingbane
nidingbane2

Återgå till Evenemang