Hej alla glada människor!
Jag kommer här igen och undrar om folk skulle vara intresserade av att komma på ett event i Kristianopel/Karlskrona/Blekinge/Sweden.
Eventet kommer vara en historiskhelg det kommer att innehålla tidsperioden 1100- tal till 1600-tal.
helt frivilligt om vad man vill komma som.
Eventet kommer vara ett event där man om man har ”tidsenliga kläder” så kommer man ha möjlighet inte bara att bo i ett stort tält by helt gratis utan även att gå på massa olika workshops och seminarier som kommer vara under helgen.
Än så länge är vi i planerings stadiet och därför undrar jag om detta låter intressant. undrar även vad ni vill ha på ett event som detta?
vilka workshops och seminarier osv.
Kan meddela att just nu så har vi bestämt att vi kommer att ha ca 2 stora eld shower,
någon form utav teater spel, möjligen en tvekamp där man får ställa upp i egna lag och tävla i massa roliga grenar. Vi har redan nu bestämt att vi kommer att bygga en trebuche (en medeltids kastmaskin) på plats och ha en uppvisning då vi avfyrar den. finns även planer på att bygga andra liknande maskiner och ja med att bygga så menar jag att ALLA är välkomna att hjälpa till.
Hur låter detta?