Hantverkslägret Eketorp 2006!

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Hantverkslägret Eketorp 2006!

Inläggav Nenne » 6 mars 2006, 16:43

Hej alla hantverksintresserade!

Jag har den stora glädjen att meddela att det blir ett hantverksläger på Öland även i år. Platsen är liksom i fjol Eketorps Borg på den södra sidan av ön och tidsperioden är vikingatid - tidig medeltid.

Lägret pågår den 12-22 juli.

Vi söker hantverkare av alla slag, liksom lärlingar och övriga intresserade.

Mer information följer inom kort.

//
Nenne Damberg
Nenne

Inläggav Germund » 6 mars 2006, 16:48

Beklagar Halvor. Det blir visst på Öland i alla fall. Långt bort för er men det går aningen fortare att resa på svenska vägar än på norska... ;-)
Det blir nog värt resan ändå! Det ska bli kul! Hoppas ni kan komma!

- Jörgen
Germund

Inläggav Rikard_B » 11 mars 2006, 07:17

Jaha där ser man.. Enligt mina föräldrar som var på årsmötet skulle det inte bli något i år.
Vad fick dom och ändra sig?
Men det var ju kul att det blir av. Då är det bara börja sy o snickra så man har ett tält till sommaren. :)
Rikard_B

Inläggav Nenne » 11 mars 2006, 20:14

Sant. På årsmötet bestämdes det att lägret skulle vila ett år eftersom lägerledningen behövde ett avbrott. (Tio läger på raken, småbarn osv.). Dock så är vi några eldsjälar som väldigt gärna vill ha ett läger ändå och fick efter en förfrågan till Mats Gjutare och resten av styrelsen tillåtelse att hålla ett Hantverksläger enligt samma koncept som förra året [:)].

För deltagarna i årets läger blir det ingen större skillnad mot tidigare år.

Vi hoppas verkligen få se både dig, tösabiten och dina föräldrar till sommaren. Hälsa gärna mor din och säg att växtfärgningen blir av under påskveckan. Jag hör av mig närmare när jag vet mer.

kram//Nenne
Nenne

Inläggav Rikard_B » 14 mars 2006, 15:05

Klart vi kommer.. Men det går inte o få ut någon anmälningsblankett på hemsidan. Men om ni fixar det så ska vi anmäla oss :)
Rikard_B

Inläggav Nenne » 15 mars 2006, 22:02

Hej!
Nu är det fixat på hemsidan så att man kan skriva ut anmälan och inbjudan.

www.hantverkslagret.org

Varmt välkomna!

//Nenne
Nenne

Inläggav Nenne » 9 juni 2006, 13:49

Nu är det bara en vecka kvar till sista anmälningsdag! Kul att så många vill komma. Dock söker vi med ljus och lykta efter en eller flera keramiker. Finns det någon hugad där ute?? Hör i så fall av er till mig så förgyller ni min dag [8D]

Självklart är alla andra intresserade välkomna också. Det är en stor borg - alla får plats.

Ha en underbar helg!!

/Nenne
Nenne

Inläggav Nenne » 12 juni 2006, 09:53

Hej!

Vi har en hantverkare från Norrköping som har plats i sin bil om någon behöver skjuts. Han kan även tänka sig att samåka i någon annans bil. Det är sällskapet som eftertraktas :-)

Hör av er till mig så förmedlar jag kontakten.

//Nenne
Nenne

Återgå till Evenemang