Arnbyn i Götene söker folk.

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Arnbyn i Götene söker folk.

Inläggav Rabies » 15 juli 2011, 20:32

Hej.
Finns det några glada människor där ute som kan tänka sig att bo i Arnbyn i götene och hjälpa till lite där det behövs i utbyte mot mat och husrum?
Byn drivs av en förening med mycket liten ekonomi och kan därför inte erbjuda någon lön annat än då husrum och mat.
Vi söker alla möjliga sorters människor, hantverkare, smeder eller bara folk som vill gå runt och fylla ut lite.
En smed som vill smida och sälja sina alster kanske? Smedja finns att tillgå.

Kontakta mig på:
rabies57@hotmail.com eller 0736375547
Rabies

Inläggav Rabies » 18 juli 2011, 19:02

Nog måste det väl ändå finnas en arbetslös smed som inte har något vettigt för sig i sommar som kan tänka sig att smida lite och sälja lite krokar till turisterna?

Eller nån som vill visa barnen drejning?

Eller nån som är bra på att måla och kan hjälpa till att måla lite snygga skyltar eller sköldar med barn?

Hjälpa till att mata lite djur? bland annat grisarna Bert och Karlsson.
Rabies

Inläggav Matti » 18 juli 2011, 19:52

Jag önskar att jag kunnat, men jag gör dylikt på Glimminge och får betalt för det. Kanske ett annat år.
Matti

Inläggav Cederqvist » 19 juli 2011, 08:02

se diskussionen om Arnbyn och smeder på antracit.
Cederqvist

Inläggav Rabies » 22 juli 2011, 10:04

Jag har läst på Antracit vad som sägs. Kan bara svara med att de pajasar som hade stället förut inte längre är inblandade, vi kommer inte be någon bygga en smedja, eller att sälja utanför... (fattar inte vad de höll på med förut.)
Vi undrar helt enkelt om det finns någon smed som vill låna vår smedja (som redan finns) och smida och sälja det han/hon gör (på området). Eller bara smida för sin egen skull. Vi kommer inte kunna betala någon lön eftersom föreningen är ny och inte har några intäkter från vare sig inträde eller åkband. Däremot kan vi erbjuda enkelt boende och mat.

Så dealen är alltså: Kom hit, smid vad du vill, sälj om du vill, bo och käka gratis!
Så finns det någon smed som inte har något vettigare för sig i sommar är det en ganska bra deal.
Rabies

Återgå till Evenemang