Jag tänkte vara med på The Battle of Wisby och då som gotlänsk eller dansk bågskytt och har några funderingar som jag inte fått klart svar trots att jag tittat runt lite här på forumet. Våre sig det blir gute eller dansk så tänker jag mig en man av enklare börd i de övre trettio. Som dansk kan det iof vara en erfaren legoknekt.
Brokor, skjorta och hosor ser jag egentligen inga problem med. Brokorna är långa ofärgade i lin och skjortan enkel och även den i ofärgat lin. Hosorna har fot och man kan väl kika på Bockstensmannens rakt av, eller är jag ute och cyklar?
Men ska man ha kjortel (typ Bockstensmannen även där) eller en mer figursydd jacka?
Färgmässigt tänker jag mig enkla ljusa färger och eftersom det är sommar av lite tunnare ylle. Kan man ha rutigt eller annat mönster? Spelar kypert eller tuskaft någon roll? Kan man ha fiskbenskypert?
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Ja, jag vet att man på hemsidan för The Battle of Wisby kommer med klädtips, men jag vill börja NU! [:D]
/Uffe
"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake"
W. C. Fields